Show simple item record

dc.contributor.advisorLatkovska, Evijaen_US
dc.contributor.authorĻuta, Karolīnaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:23Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:23Z
dc.date.issued2011en_US
dc.identifier.other34430en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11383
dc.description.abstractDiplomdarba tēma ir “Komiksi skolēnu sāstītprasmes attīstībai angļu valodas stundās 5. klasē”. Diplomdarba mērķis ir izpētīt, vai komiksi palīdz studentiem attīstīt stāstītprasmi. Diplomdarba autore izvēlējās atsevišķa gadījuma pētījumu kā pētījuma metodi. Gadījuma pētījumā tika izmantota: anketēšana, kuras mērķis bija noskaidrot svešvalodu skolotāju viedokļus par iespēju attīstīt skolēnu stāstītprasmi ar komiksu palīdzību; piecām uz komiksiem balstītām praktiskām aktivitātēm, kuras noadīja diplomdarba autore piektajā klasē ar mērķi uzlabot skolēnu stāstītprasmi; skolēnu anketešanas, ar kuriem tika novadītas praktiskās aktivitātes, ar mērķi noskaidrot skolēnu viedokļus par iespēju attīstīt viņu stāstītprasmi ar komiksu palīdzību un intervijas ar skolotāju, kura mācīja angļu valodu šajā noteiktajā skolēnu grupā, ar mērķi noskaidrot viņas viedokli par iespēju attīstīt skolēnu stāstītprasmi ar komiksu palīdzību. Balstoties uz iegūtajiem datiem, lielākā skolotāju daļa, 75% no kopējā respondentu skaita, atzina, ka komiksi ir efektīvi un lietderīgi svešvalodu apguvē. Tomēr 55% skolotāju nekad iepriekš nav lietojuši jebkāda tipa komiksus savās nodarbībās, iemesls tam ir laika trūkums komiksu meklēšanai un sagatavošanai stundām. Skolēnu anketēšanas dati atklāja, ka lielākā daļa skolēnu atzīst komiksus par lietderīgiem un saistošiem un uzskata, ka komiksi var uzlabot viņu stāstītprasmi, uzstāšanās prasmi un komunikācijas spējas. Kā arī lielākā skolēnu daļa vēlētos strādāt ar komiksiem arī turpmākās angļu valodas stundās. Skolotāja, kuru diplomdarba autore intervēja, sacīja, ka skolēni labprātīgi piedalījās uz komiksiem balstītās aktivitātēs un, ja rastos iespēja, viņa izmantotu dažus komisus savās stundās. Iegūtie dati rāda, ka komiksi var būt izmantoti kā līdzeklis stāstītprasmes attīstībai. Taču, lai vedotu stāstītprasmi ar komiksu palīdzību efektīvāku, komiksi klasē ir jālieto biežāk, lai tādā veidā skolēni pie tiem pierastu un pakāpeniski attīstītu ne tikai stastītprasmi, bet arī kreatīvo domāšanu, iztēli un prezentēšanas prasmes.en_US
dc.description.abstractThe title of the Diploma Paper is “Comics to Develop Students’ Storytelling Skills in English Lessons in form 5”. Diploma Paper was written in order to find out whether usage of comics can help students to develop their storytelling skills. The author of the Diploma Paper has chosen a case study as a research method. The case study consisted of: the questionnaire for teachers of foreign languages with the aim to collect their opinion about a possibility to develop storytelling skills through comics; five comic based practical activities which were provided in Form 5 by the author of the Diploma Paper which were provided in Form 5 by the author of in order to improve students’ storytelling skills; the questionnaire for students to find out their opinions on the use of comics to develop their storytelling skills, with whom the author of the Diploma Paper had used comic based activities and an interview with the teacher, who taught English in this particular student group, to find out her opinion on the use of comic based activities to develop students’ storytelling skills. According to the collected data the majority of teachers, 75% of respondents, admitted that comics are effective and useful in acquiring the target language. However 55% of teachers had never used any kind of comics in their lessons and the basic reason for it is the lack of time to search and prepare comics for the lesson. The results of students’ questionnaire showed that the majority of students find comics useful and attractive, and admit that comics can help them to improve storytelling skills, presentation skills and communication skills. Also the majority of students would like to work with comics in further lessons of English. The teacher whom the author of the DP interviewed said that students were willingly participating in comic based activities and if there is a possibility, she will use some comic strips in her lessons. As the data shows, comics can be used as a tool to develop storytelling skills. However, to make the process of storytelling through comics more successful, comics should be used in classroom frequently, so that students get used to them and gradually develop not only their storytelling skills but also creative thinking, imagination and presentation skills.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleKomiksi skolēnu stāstītprasmesaa attīstībai Angļu valodas stundās 5. klasēen_US
dc.title.alternativeComics to Develop Students' Storytelling Skills inEnglish Lessons in Form 5en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record