Show simple item record

dc.contributor.advisorSkara-Mincāne, Ritaen_US
dc.contributor.authorLiepa-Nagle, Ilzeen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:24Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:24Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other34871en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11389
dc.description.abstractDarba mērķis bija izpētīt, kā procesa rakstīšanas pieeja uzlabo skolēnu rakstu darbus angļu valodas stundās vidusskolā, jo centralizēto eksāmenu rezultāti parādīja, ka rezultāti par rakstisko daļu bija viszemākie. Lai varētu salīdzināt skolēnu izaugsmi rakstu darbu veikšanā angļu valodas stundās pielietojot procesa rakstīšanas pieeju, darba autore veica atsevišķa gadījuma izpēti. Pētījuma izlase bija 14 skolēni no Jelgavas Valsts ģimnāzijas 11B.klases. Tika izveidota sākotnējā anketa, lai noskaidrotu skolēnu attieksmi pret rakstīšanas prasmju apguvi un skolēnu zināšanu vērtēšanas veidiem angļu valodas stundās. Pēc tam autore izmantoja divas procesa rakstīšanas aktivitātes, lai izvērtētu skolēnu rakstīšanas prasmes un novērotu to progresu. Noslēgumā tika izveidota anketa par pašvērtējumu un procesa rakstīšanas paņēmiena izvērtējumu. Lai iegūtu datus analīzei, autore izlaboja un izvērtēja gan skolēnu uzmetumus, gan rakstu darbu gala versiju. Skolēniem tika dotas pašvērtējuma jautājumu veidlapas, lai iesaistītu un iedrošinātu skolēnus novērtēt savu un biedru darbu. Pētījums parādīja, ka procesa rakstīšanas paņēmiens uzlabo skolēnu rakstu darbus un palīdz skolēniem apgūt rakstīšanas prasmes un attīstīt sevis un biedru novērtēšanas prasmes. Salīdzinot rakstu darbu uzmetumu un gala versiju izpildes koeficientu, atsevišķa gadījuma pētījums pierādīja, ka koeficients palielinājās par 13% pirmajā rakstiskajā uzdevumā un 14% otrajā uzdevumā. Kopumā, skolēnu rakstu darbi uzlabojās arī salīdzinot izpildes koeficientus pirmā uzdevuma gala versijai (59%) un otrā uzdevuma gala versijai (71%). Rezumējot atsevišķa gadījuma pētījums apstiprināja, ka skolēnu rakstu darbi tiek uzlaboti, ja rakstīšanas gaitā tiek izmantots procesa rakstīšanas pieeja, turklāt, uzsverot rediģēšanas un korektūras lasīšanas nozīmi un iesaistot skolēnus sevis un biedru novērtēšanā, viņi kļūst pārliecinātāki par sevi un neatkarīgāki no skolotāja. Atslēgvārdi: rakstīšanas prasmes, procesa rakstīšanas pieeja, pašvērtējums, biedru novērtējums.en_US
dc.description.abstractThe aim of the Paper was to explore how process writing approach improves students’ written works in secondary school English lessons as the results of centralised exams showed that the performance of writing tasks was the least successful. In order to compare students’ progress in written works in English lessons using process writing approach, the author of the Paper conducted the case study. The research sample was 14 students of Form 11B at Jelgava State Grammar School. The initial questionnaire was developed to find out students’ attitude towards the learning of writing skills and ways students were evaluated in English lessons. Afterwards, the author applied two different process writing activities to evaluate students’ written works and to monitor their progress. Finally, the questionnaire of self-evaluation and evaluation of process writing approach was made. The Author of the Paper corrected and evaluated both the drafts and the final written works to obtain data for analysis. Self-evaluation checklists were given to engage students and encourage self and peer-evaluation. The research showed that the process writing approach improved students’ written works and helped them to master writing skills and develop self and peer-evaluation skills. Comparing the performance rate of the drafts and final written works, the case study proved that the rate increased by 13% for the first writing task and 14% for the second writing task. Overall, students’ written works improved also comparing to the final performance rate of the first task (59%) and the second task (71%). To sum up the case study confirmed that students’ written works improved if process writing approach was applied during the writing process; moreover, emphasising the importance of editing and proof-reading and engaging students in self and peer-evaluation they became more confident and independent from the teacher. Key words: writing skills, process writing approach, students’ written works, self-evaluation, and peer-evaluation.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleProcesa rakstīšanas pieeja skolēnu rakstu darbu uzlabošanai angļu valodas stundās vidusskolāen_US
dc.title.alternativeProcess Writing Approach to Improve Students' Written Works in Secondary School English Lessonsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record