Vispārizglītojošo internātskolas skolēnu piesaistes saistība ar traumas simptomiem un dzīvesspēku.
Author
Ločmele, Antra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Bite, Ieva
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija noskaidrot vispārizglītojošo internātskolas skolēnu piesaistes saistību ar traumas simptomiem un dzīvesspēku.
Pētījumā kopā piedalījās 41 respondents, no tiem 23 jaunas sievietes un 18 jauni vīrieši, vecumā no 18-19 gadiem, M= 18, 34 (SD= 0,48).
Piesaistes noteikšanai tika izmantota attiecību aptauja (Relationship Questionnaire, Bartholomew & Horowitz, 1991). Traumas simptomu aptauja (Trauma Symptom Inventory, Breiere, 1995). Dzīvesspēka aptauja pieaugušajiem (DzSAP) (Resilience Scale of Adults, Hjemdal, et al, 2001; Friborg, et al, 2003; Friborgs, et al, 2005). The aim of the research is to determine the attachment connection of comprehensive boarding school students between symptoms of trauma and resilience.
In total 41 respondents took a part in the reserch, of witch 23 were young females and 18 young males, aged 18-19 years, M= 18, 34 (SD= 0,48).
The relationship survey was used to determine the attachment (Relationship Questionnaire, Bartholomew & Horowitz, 1991). Trauma Symptom Inventory (Trauma Symptom Inventory, Breiere, 1995). Resilience Scale of Adults (Resilience Scale of Adults, Hjemdal, et al, 2001; Friborg, et al, 2003; Friborgs, et al, 2005).