Politiskās kultūras veidošanās mazakumtautību skolā
Author
Matvejeva, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rubene, Zanda
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba nosaukums ir”politiskās kultūras veidošanās mazakumtautību skolā”.Mazakumtautību skolas audzēkņiem veidojas specifiska politiskā kultūra, kurā bieži ir vērojama neapmierinātība ar valdības politisko kursu. Maģistra darba mērķis bija izpētīt politiskās kultūras veidošanās nosacījumus mazakumtautību skolā un izstrādāt ieteikumus politiskās kultūras veidošanas procesa pilnveidošanai. Maģistra darba pirmajā nodaļā autore apskata „politiskās kultūras” jēdziena būtību un iezīmē galvenus faktorus, kas ietekmē politiskās kultūras veidošanas procesu.Otrajā nodaļā autore uzsvēr pilsoniskās audzināšanas lomu politiskās kultūras veidošanas procesā un apskata pilsoniskās audzināšanas būtību mūsdienas Latvijas skolas apstākļos.Maģistra darbā trešajā nodaļā autore sniedz mazakumtautības skolas aprakstu, ka arī iezīmē tās aktuālās problēmas un šo problēmu ietekmi uz mazakumtautību skolas audzēkņu politisko kultūru. Ceturta nodaļa ir empīriskā pētījuma nodaļā. Autore apraksta pētījuma algoritmu, metodes, dod pētījuma bāzes psiholoģisko raksturojumu, ka arī vispārinā un analīzē pētījuma gaitā iegūtu informāciju. The name of the Master`s Thesis is”Forming of politics culture in minority school”. The specific politics culture is formed in the national minority schools, and their students are often dissatisfied with the government’s political course. The aim of this master’s thesis is to study the conditions of politics culture formation in national minority school and to work out guidance how to improve the process of politics culture formation. In the first chapter of the thesis the author examines the concept of politics culture and notes the main factors which influence the process of politics culture formation. In the second chapter the author stresses the role of civic education in the process of politics culture formation and examines the essence of civic education in the schools of Latvia. In the third chapter the author gives the national minority school’s description as well as notes its urgent problems and how these problems influence students’ politics culture. There is an empiric study in the fourth part. The author describes the algorithm and methods of the study, gives the psychological description of the respondents and generalizes and analyzes the information received during the study.