Skolotāja autoritāte - pusaudžu (13-14 g.v.) mācīšanās motivācijas veicinātāja
Автор
Runce, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Lanka, Ērika
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darbā „Skolotāja autoritāte- pusaudžu (13- 14.g.v.) mācīšanās motivācijas veicinātāja” tiek teorētiski aplūkota mācīšanās motivācijas būtība, to ietekmējošie faktori, motīvu iedalījums, skolotāja autoritātes jēdziens. Darba mērķis ir teorētiski pamatot un empīriski pārbaudīt, vai skolotāja autoritāte ir pusaudžu (13- 14 g.v.) mācīšanās motivācijas veicinātāja. Pētījuma tika apkopotas 25 skolēnu anketas un 17 skolotāju intervijas. Darba gaitā noskaidrots, ka skolotāja autoritāte veicina pusaudžu mācīšanās motivāciju, ja skolotājs ir šo skolēnu autoritāte. Skolotāja autoritātei ir liela nozīme pedagoģiskajā procesā.
Darbs sastāv no ievada, trīs nodaļām, vienpadsmit apakšnodaļām, nobeiguma, izmantoto avotu un literatūras saraksta, kā arī no 19 pielikumiem.
Atslēgvārdi: mācīšanās motivācija, skolotāja autoritāte, pusaudži. This Bachelor’s Paper the learning motivation’s essence is considered theoretically, the affecting factors, classification of motives, concept of teacher’s authority are discussed. The aim of Paper: motivate theoretically and prove empirically whether teacher’s authority serves as a learning motivation promoter for teenagers. This research is to summarize 25 questionnaires given to teenagers and 17 interviews of teachers. As a result of the research, it is asserted that teacher’s authority promotes learning motivation if teacher is an authority for teenagers. In the pedagogical process teacher’s authority has a great meaning.
This Paper consists of introduction, 3 chapters, 11 subdivision, conclusion, bibliography, 19 appendices.
Keywords: learning motivation, teacher’s authority, and teenagers.