• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rotaļu izmantošana 5-6gadus veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem

Thumbnail
View/Open
299-3689-Bite_Sarmite_SocP010087.pdf (449.1Kb)
Author
Bite, Sarmīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarbā autore veic lielu korekcijas darbu bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Tā uzdevums ir izvērst mērķtiecīgu fonētiski fonemātisko struktūru traucējumu korekciju, lai pēc iespējas ātrāk sagatavotu pareizai runai. Jāstrādā ar bērniem, lai labotu skaņu izrunu, fonemātisko dzirdi, papildinātu vārdu krājumu, veidotu vienkāršus un paplašinātus teikumus. Šo bērnu mācības ieteicamas rotaļu veidā. Rotaļa atstāj labvēlīgu ietekmi uz emocionālo attīstību, bērna spējām. Tādēļ rotaļu darbībai ir svarīga vieta šo bērnu mācīšanā. Darba tēma ir „ Rotaļu izmantošana 5 – 6 gadus veciem bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem.” Tēmas izvēli noteica autores darba pieredze pirmsskolas izglītības iestādē un problēmas aktualitāte – bērnu pilnvērtīga sagatavošana skolai. Diplomdarbam ir ievads, četras daļas, secinājumi, literatūras saraksts ar četrām vienībām, no kurām anotācija ir latviešu valodā, krievu un angļu valodās. Darbu ilustrē 18 attēli, 3 tabulas, 24 pielikumi. Galvenie secinājumi attiecas uz to, ka rotaļu izmantošanas rezultātā notiek pārmaiņas bērnu psihisko procesu attīstībā un tiek sagatavota pāreja jaunā attīstības pakāpē, tiek pilnveidota arī fonemātiskā uztvere, kas dod iespēju aktivizēt kognitīvo procesu attīstību. Līdz ar to, bērnam ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem, rotaļa ir viens no galvenajiem līdzekļiem runas un valodas attīstībā. Tā ir arī pirmsskolas vecuma bērna vadošais darbības veids, tādēļ tās izmantošana ir nepieciešama un lietderīga pareizas runas veidošanā.
 
The author of the graduation paper deals with Correction work for children with phonetically phonematic disorders. The purpose of the work is to develop the correction system of phonetically phonematic structure disorders in order to prepare for correct speech. It is necessary to work with children to correct the pronunciations of sounds, to form simple construction sentences. Teaching such children should be done through games. Games have favorable influence on children’s emotional development and skills. Consequently games play an important role in teaching for such children. The theme of the works is the application of games for children, aged 5 – 6, with phonetically phonematic disorders. The choice of the theme was determined by the authors experience in pre-school educational institution and the importance of the problem – to prepare children for school. The graduation paper consists of introduction, four parts, conclusions, and literature list with four units, including annotation in the Latvian, Russian and English languages. The paper has 18 pictures, 3 tables, and 24 supplements. The main conclusions refer to the fact, that during the games occur changes in the development of children’s mental processes and is formed transition to a new stage of development, and phonematic perception is improved thus enabling activating the development of cognitive processes. Consequently, for a child with phonetically phonematic disorders game is one of main instruments to develop speech and language. It is also prevailing type of activities for pre – school age children, so games are necessary and important to be used to form correct speech.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11428
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV