Tekstila tehniku apgūšana vizuālās mākslas stundās pamatskolas pedagoģiskās korekcijas klasēs Rīgas vakara ģimnāzijā
Author
Nordena, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kincāns, Vladimirs
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā „Tekstila tehniku apgūšana vizuālās mākslas stundās pamatskolas pedagoģiskās korekcijas klasēs Rīgas vakara ģimnāzijā” uzmanība pievērsta īpaši sensitīvai skolēnu daļai – pusaudžiem, kas medicīnisku, psiholoģisku vai sociālu problēmu dēļ mācās pamatskolas korekcijas klasēs.
Diplomdarba mērķis ir iepazīstināt pamatskolas pedagoģiskās korekcijas klašu skolēnus ar dažādām tekstila tehnikām un veicināt to teorētisko un praktisko izpratni, sabalansējot mācību programmas saturu ar šo audzēkņu reālajām mācību un radošajām spējām, pētījuma gaitā izstrādājot trīs uzdevumu kopas tekstilmākslas nodarbībām un pārbaudot tās pedagoģiskajā izmēģinājumdarbībā. Šim nolūkam analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra, izveidoti konkrēti radošie uzdevumi, kā arī veikta pedagoģiskā izmēģinājumdarbība.
Diplomdarbā iekļauts konkrēto uzdevumu kopu aprobācijas apraksts un analīze, kā arī izdarīti secinājumi. Tie apliecina, ka, sabalansējot mācību programmā ietvertās tēmas un prasības ar reālajām pedagoģiskās korekcijas klašu audzēkņu uztveres un radošajām spējām, var panākt pozitīvu sadarbību un mācību darba rezultātu.
Atslēgvārdi: pusaudžu psiholoģija, mākslas pedagoģija, pedagoģiskā izmēģinājumdarbība, pinums, simegrāfija, gobelēns. Diploma paper "Textile technique studies at visual art lessons in the pedagogic correction classes in Riga evening gymnasium primary school" is focused on the particularly sensitive part of students - teenagers that due to medical, psychological or social problems are enrolled in primary school correction classes.
The aim of the research is to make students of primary school pedagogic classes au fait with different textile techniques and promote their theoretical and practical understanding, the curricular content balance to these classes students’ real learning and creative abilities, make a three task set for textile study during the research and test it at the pedagogy pilot actions. For this purpose, the analysis of educational and psychological literature and the pedagogy pilot actions are done as well as specified creative tasks are created.
Diploma paper includes the approbation description and analysis of a set of specified tasks and conclusions. They show that by balancing the topics included in the curriculum and the requirements of these students’ real learning and creative abilities can be achieved the positive cooperation and learning result.
Keywords: adolescent psychology, art pedagogy, pedagogy pilot actions, braiding, simegraphy, tapestry.