Viduslaiku kodeksu elementu izmantošanas iespējas 6. klases vizuālās mākslas stundās
Author
Ūdre, Digne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Ķenga, Otto
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā „Viduslaiku kodeksu elementu izmantošanas iespējas 6. klases vizuālās mākslas stundās” atspoguļots pētījums par viduslaiku kodeksu elementu izmantošanas iespējām vizuālās mākslas stundās.
Atbilstoši tēmai tika izvirzīts mērķis - izveidot daudzveidīgu uzdevumu kopu 6. klases skolēniem, ierosmei izmantojot viduslaiku kodeksu elementus, kuras realizēšanas procesā skolēni iepazīstas ar mākslas valodas elementiem, nostiprina esošās un apgūst jaunas prasmes un iemaņas, kā arī radoši darbojoties gūst emocionālo pieredzi un izpratni par kultūras un mākslas vērtībām.
Pielikumā pievienotie audzēkņu darbi atspoguļo pedagoģiskās izmēģinājumdarbības rezultātus un ļauj secināt, ka ievērojot vecumposma īpatnības un uzdevumu kopas sasaisti ar vizuālās mākslas priekšmeta programmas paraugu, ir iespējams veiksmīgi izmantot viduslaiku kodeksu elementus daudzveidīgas uzdevumu kopas izveidē. The diploma paper „Possibilities to Use Elements of Medieval Illuminated Manuscripts at Visual Art Lessons in Form 6” discloses a study of possibilities to use elements of medieval illuminated manuscripts at visual art lessons.
The objective of the paper was chosen in compliance with the topic – to elaborate a set of varied tasks for pupils of From 6 making use of the elements of medieval illuminated manuscripts that allow pupils to get acquainted with elements of the art language, to improve their current skills and abilities and to obtain new ones, as well as to get emotional experience from creative activities and to promote understanding about cultural and art values.
The pupils’ works that are attached as annexes present results of the pedagogical experiment and they allow to conclude that it is possible to use medieval illuminated manuscripts in elaboration of a set of varied tasks if you take into account peculiarities of the age group and link the set of tasks with the example of the visual art education programme.