Show simple item record

dc.contributor.advisorOrlovska, Madaraen_US
dc.contributor.authorKokoreviča, Aigaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:31Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:31Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other39117en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11454
dc.description.abstractTas kā cilvēks izprot metaforas daudz pētīts pēdējās desmitgadēs. Metaforas pārsteidz ar iespējām padarīt skaidrus abstraktus jēdzienus tad, kad to nav iespējams izdarīt citādāk, spilgti izcelt jēgu izmantojot citādā ziņā nesaistītus vārdus, tomēr procesi, kas metaforu izpratnes spējas pamatā, joprojām nav viennozīmīgi izskaidroti. Šī pētījuma mērķis ir noskaidrot vai pastāv saistība starp metaforu izpratni un vārdu izpratni. Pētījumā piedalījās 34 bērni no 8 līdz 10 gadu vecumam (53% meiteņu, 47% zēnu). Pētījuma dalībniekiem tika noteikta metaforu un vārdu izpratnes spēja, izmantojot pārveidotu metodi, kas izmantota Franka Keila pētījumā (Keil, 1986), un veidojot jaunu, atbilstošu vārdu izpratnes testu. Rezultāti ļauj secināt, ka starp metaforu un vārdu izpratni pastāv cieša, statistiski nozīmīga saistība, un vārdu izpratne ļauj paredzēt metaforu izpratni labāk nekā bērna vecums. Tāpat starp atsevišķām vārdu un metaforu grupām, kas pārstāv vienu konceptu jomu, novērojama saistība.en_US
dc.description.abstractMetaphors overwhelm with possibilities to make easy to understand abstractions, when impossible in any other way. Jet these processes which underline ability to comprehend metaphors still are not clearly explained. The aim of this study is to find out if metaphor comprehension is connected with word comprehension. 34 children aged 8 to 10 participated in this study (53% girls and 47% boys). In study was assessed their ability to comprehend metaphors and words using adjusted version of method by Frank Keil (Keil, 1986), and method to assess word comprehension, created to use with metaphor comprehension test. The results show that between metaphor comprehension and word comprehension exists statistically significant relationships. From results of this study it is possible to conclude that word comprehension is better predictor of metaphor comprehension in children than their age.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleMetaforu un vārdu izpratne bērniem 8 līdz 10 gadu vecumāen_US
dc.title.alternativeMetaphor and word comprehension in children aged 8 to 10en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record