• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

J.Poruka stāsta “Pērļu zvejnieks” iepazīšana 11. klasē

Thumbnail
View/Open
299-39219-Baiba_Lauva_BL09011.pdf (2.986Mb)
Author
Lauva, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba „J. Poruka stāsta „Pērļu zvejnieks” iepazīšana 11. klasē” mērķis ir izpētīt Jāņa Poruka stāsta „Pērļu zvejnieks iepazīšanas iespējas literatūras mācībās 11. klasē,aktualizējot tajā paustās nozīmīgās vērtības. Diplomdarbam ir četras nodaļas. 1.J. Poruka personības un daiļrades raksturojums 11. klases literatūras mācību kontekstā. 2.Literatūras skolotāja sagatavošanās J. Poruka daiļrades apguvei 11. klasē. 3.Skolotāja un skolēnu sadarbība literatūras stundās. 4.Sadarbības rezultātu analīze un izvērtējums. Diplomdarba autore secina, ka izvirzītais mērķis ir sasniegts. Diplomdarba autore metodisko sistēmu ir izstrādājusi tā, lai aktualizētu stāstā „Pērļu zvejnieks” paustās vērtības.
 
Diploma Paper „Janis Poruks’ story „ The Pearl Fisher” introduction at secondary school, grade 11.” The Paper aim is to explore Janis Poruks’ story “The Pearl Fisher” suitability in secondary school grade 11 literature lessons, to highlight stories expressed values. Diploma Paper chapters: 1.J.Poruka personality and literature contribution, teaching grade 11 . 2.Literature teacher strategies to prepare 11 grade students for J.Poruka work analysis. 3.Students and teacher interaction in literature lessons. 4.Students and teacher interaction analysis Diploma Paper author concludes that the objective has been achieved, authors methodological framework has been developed to adapt the stories, “ The Pearl Fisher” expressed values.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11459
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV