Prokrastinācijas saistība ar perfekcionismu, akadēmiskiem sasniegumiem un apmierinātību ar dzīvi
Author
Grāvīte, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miltuze, Anika
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija atklāt sakarības starp prokrastināciju, perfekcionisma aspektiem, apmierinātību ar dzīvi un akadēmiskiem sasniegumiem. Kopumā tika aptaujāti 132 augstskolu studenti-95 sievietes un 37 vīrieši vecumā no 17- 40 gadiem. Instrumentārijs: Perfekcionisma, Apmierinātības ar dzīvi un Prokrastinācijas aptaujas.
Pēc rezultātiem prokrastinācija statistiski nozīmīgi pozitīvi korelē ar neadaptīva perfekcionisma aspektiem. Adaptīva perfekcionisma aspekti statistiski nozīmīgi saistās ar prokrastinācijas rādītāju mazināšanos un apmierinātības ar dzīvi paaugstināšanos. Augstu standartu izvirzīšana statistiski nozīmīgi pozitīvi korelē ar augstākiem akadēmiskiem rezultātiem un indivīda kārtības rādītājiem.
Atslēgas vārdi: prokrastinācija, adaptīvs perfekcionisms, neadaptīvs perfekcionisms, apmierinātība ar dzīvi, akadēmiskie sasniegumi The aim of this research was to find the correlation among procrastionation, perfectionism, satisfaction with life and academic achievement. In total 132 students were questioned - 95 women and 37 men 17 to 40 years old. Almost Perfect, Satisfaction With Life, Procrastination Scales were used. The results of the research confirmed statistically significant correlation between procrastination and maladaptive perfectionism aspects and the less satisfaction with life he feels.Adaptive perfectionism statistically significantly correlates with the decrease of procrastionation and the increase of satisfaction with life. Setting high standards statistically significantly correlates with higher academic achievments and higher organization level.
Key words: procrastination, adaptive perfectionism, satisfaction with life, academic achievment