Show simple item record

dc.contributor.advisorČernova, Emīlijaen_US
dc.contributor.authorHohberga, Agneseen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:33Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:33Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other39645en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11472
dc.description.abstractŠajā darbā uzmanību pievērsu radošai rotaļai kā bērna dzimuma identitātes veidošanās veicinātājai. Tika pievērsta uzmanība latviešu un ārzemju pedagogu un psihologu atziņām par rotaļu, tās nozīmi bērna personības attīstībā un viņa dzimuma identitātes veidošanas procesā. Lai būtu lielāks priekšstats par rotaļas nozīmi bērna dzīvē, veicu vecāku aptaujas, kas palīdzēja rast priekšstatu par vecāku kompetenci sava bērna personības veidošanā, kā arī par pieaugušā lomu bērna dzimuma identitātes veicināšanā. Tāpat tika veikta bērnu aptauja, kas pauda bērnu intereses un izpauda mūsdienu tendences. Tās atspoguļojās arī rotaļās, kuras vēroju darba izstrādes laikā. Caur tām varēja saņemt ļoti daudz informācijas par bērnu iekšējo pasauli un viņa skatījumu uz to. Skaidri varēja saskatīt un bērna priekšstatus par savu lomu un pienākumiem dzīvē. Darbā centos atspoguļot faktu, ka rotaļa nepārprotami ir bērna galvenais darbības un mācību veids, kas sekmē bērna pilnvērtīgu attīstību, sniedz jaunas un nostiprina iepriekšējās zināšanas, sniedz priekšstatus par sabiedriskās dzīves norisēm gan Latvijā, gan ārpus tās robežām. Savu vērojumu laikā radu praktisku apstiprinājumu pedagogu izteiktām atziņām par rotaļas nozīmi bērna dzīvē. Tās apstiprinājās gan rotaļu vērojumos, gan arī secinājumos, kurus veicu, izanalizējot savu pieredzi pirmsskolas darbā. Tāpat pierādījās fakts, ka rotaļa bērniem ir ne tikai jauks brīvā laika pavadīšanas veids, bet gan spilgts bērna turpmākās dzīves modelis, kas norāda uz to kā bērns redz pasauli un, kas būtu koriģējams. Un, ka pati korekcija notiek caur rotaļu, jo tā ir mācību forma, caur kuru bērns apgūst visu savos pirmajos dzīves gados. -en_US
dc.description.abstractI turn the attention of work on gender identity into creative play as child gender identities development’s stimulation. There were turned on the attention of Latvian and foreign teachers and psychologists conclusions about play which is of great importance in child personal gender identity’s development process. For the idea about play importance in child life I had made parent’s questioning what’s helped to find out the notion about parent’s authority (competence) of own child personal development and also about adult’s part for child gender identity’s development. There were made children’s questioning which is promulgating children interests and display the present tendency. This is reflecting also play which I scrutinized during working time out. Through this could be found a lot of information about child inner world and his look out on it. It was possible to see and child notion about own role and duties in life. Working I have been trying to display the clear fact that play is the most of important form of activity and practice which is progressing full value development of child, handing new and secures preliminary knowledge also it hands notions about life in community both in Latvia and outside of it borders. During this time I have found practical confirmation teacher’s expressed conclusions about play importance in child life. It confirms play watching and also conclusions which were made analyzing my experience in primary school. There was proofed the fact that play for children is not only happy hobby’s time but also this is the striking example of the future life model showing that child see the world and what would be corrected. And correction amendment come throw play because this is learning form where child profits by the experience his first years in life. -en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleRadošā rotaļa kā dzimuma identitātes attīstības līdzeklis vidējā pirmsskolas vecumāen_US
dc.title.alternativeCREATIVE TOY AS A DEVELOPMENT MEANS OF GENDER IDENTITY FOR MIDDLE AGE IN KINDERGARDENen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record