Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indraen_US
dc.contributor.authorRubcova, Ilonaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:33Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:33Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other39665en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11473
dc.description.abstractMūsdienās informācijas apjoms ietekmē katru, tāpēc ir ārkārtīgi nepieciešami cilvēki, kuri var ātri atpazīt pamatfaktus un viedokļus un precīzi tos atveidot. Rezumēšanas tehnikas ir nepieciešamas īsziņu dienestos un zinātniskājos centros, kā arī lai sagatavotu atskaites un uzrakstītu literatūras apskatu. Diplomdarba mērķis ir noskaidrot paņēmienus vidusskolēnu rezumēšanas prasmju attīstībai angļu valodas stundās. Lai sasniegto mērķi, tika veikts atsevišķa gadījuma pētījums. Atsevišķa gadījuma pētījuma ietvaros tika izstrādāta aptaujas anketa skolēniem, lai uzzinātu viņu pieredzi un zināšanas attiecībā uz rezumēšanas prasmēm. Tika izstrādāts speciāls kurs ar aktivitātēm un papildus materiāliem, kas tika pielietots praksē un analizēts balstoties uz skolēnu atpakaļsaites datiem. Kursa mērķis ir vidusskolēnu rezumēšanas prasmju attīstība. Pētījuma gaitā tika izveidotas pārbaudes lapas, lai skolēni vadītos pēc tām varētu analizēt klasesbiedru rezumējumus. Stundu nobeigumā tika pielietotas stundas apkopošanas formas. Kursa nobeigumā skolēnu progress tika testēts un salīdzināts ar anketēšanas datiem. Balstoties uz datu analīzi, tika secināts, ka rezumēšanas prasmju attīstība ir atkarīga no esošām valodas zināšanām. Piemēram, pamatdomu apkopoša šķita sarēžģīts uzdevums skolēniem ar mazu vārdu krājumu un zemu valodas zināšanas līmeni. Turpmākais pētījums ir nepieciešams, lai noskaidrotu kā valodas pamatprasmes (lasīšana, rakstīšana, runāšana un klausīšanās) var tikt attīstītas ar aktivitātšu pielietošanu, kuras iekļauj sevī rezumēšanas prasmes.en_US
dc.description.abstractNowadays information overload affects everyone, and there is an urgent need for people who can extract the key facts and opinions from documents rapidly and reproduce them accurately. Summarising techniques are essential for enquiry answering, preparing briefings and reports, doing researches and writing literature reviews. The aim of the Diploma Paper is to find out the ways of developing secondary school students’ summarising skills in the English language lessons. In order to achieve the aim, the case study is conducted. Within the case study, the questionnaires to students are designed in order to reveal their experience and knowledge about summarising. Next, the course outline with the tasks and materials to develop secondary school students’ summarising skills is worked out, used in practice, and evaluated with the help of the students’ feedbacks. Check-lists are prepared to the students with the aim to evaluate their peer’s summary. As lesson close-ups, students’ reflection log forms are applied. Finally, the students’ progress is tested and compared with the data gathered from the questionnaires. Based on the data analysis, it is concluded that the development of summarising skills is dependent on the existing language proficiency. Moreover, summarising main ideas has turned out to be difficult, especially for the students with low vocabulary and poor language acquisition skills. Further research is needed in order to find out how the language skills (reading, writing, speaking, and listening) can be developed together with the activities which include summarising.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titlePaņēmieni vidusskolēnu rezumēšanas prasmju attīstībaien_US
dc.title.alternativeStrategies for Developing Secondary School Students’ Summarizing Skillsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record