• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Teatralizētās darbības organizēšanas īpatnības pirmsskolas vecuma bērniem ar dzirdes traucējumiem

Thumbnail
View/Open
299-39674-Magistra_darbs_Jelena_Svinte.pdf (677.9Kb)
Author
Švinte, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Tūbele, Sarmīte
Date
2008
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba nosaukums: Teatralizētās darbības organizēšanas īpatnības pirmsskolas vecuma bērniem ar dzirdes traucējumiem. Darba autors: Jeļena Švinte Darba zinātniskais vadītājs: Dr.paed. asoc. prof. Sarmīte Tūbele Darba saturs: 92 lpp., 15 attēli, 11 tabulas, analizēti 47 literatūras avoti. Pētījuma mērķis: apkopot pedagoģisko pieredzi teatralizēto rotaļu vadīšanā un sagatavošanā speciālajās pirmsskolas izglītības iestādēs bērniem ar dzirdes traucējumiem, atklāt šāda darba raksturīgākās īpatnības. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz D.Lieģenieces, V.Hibneres, D. Uzores, M. Belova un citu autoru atziņām. Teorētiskajā daļā analizēti jautājumi par traucētu dzirdes funkciju attīstīšanu pirmsskolas vecuma bērniem ar teatralizēto rotaļu palīdzību; teatralizēšanas saistību ar muzikālo, valodas attīstību un tēlotājmākslu; teatralizēto rotaļu vadīšanas īpatnības pirmsskolas izglītības iestādēs bērniem ar dzirdes traucējumiem; teatralizēto rotaļu ietekme uz psiholoģisko procesu veidošanos bērniem ar dzirdes traucējumiem. Pētījuma praktiskajā daļā aplūkotas teatralizēto uzdevumu sagatavošanas un vadīšanas īpatnības pirmsskolas vecuma bērniem ar dzirdes traucējumiem. Veikta salīdzinoša analīze teatralizēto uzvedumu vadīšanā jaunākajā un vecākajā grupā bērniem ar dzirdes traucējumiem. Dots pētījumā piedalījušos bērnu raksturojums. Pamatojoties uz darba pieredzes analīzi pirmsskolas izglītības iestādē bērniem ar dzirdes traucējumiem sniegtas teatralizēto uzvedumu sagatavošanas un vadīšanas metodiskas rekomendācijas. Atslēgas vārdi: teatralizētie uzvedumi, teatralizētās rotaļas, pirmsskolas vecuma bērni, dzirdes traucējumi.
 
The title of the work: Pecularities of organisation of theatre activities of preschool age children with hearing disturbance. The autor of the work: Jeļena Švint The supervisor of research work: Dr.paed. asoc. prof. Sarmīte Tūbele The content of research work: 92 pages, 15 diagrams, 11 tables, analyse 47 literature autors. Researcher target: to research into pecularities of organisation of theatre activities of pre-school age children with hearing disturbance. In a theoretical part such questions as development of the broken acoustical function in children of preschool age by means of the dramatized games are analyzed; interrelation of the dramatized activity with musical, speech, graphic; features of a management of the dramatized games in children's to a garden for children with the broken hearing; influence of the dramatized games on formation of mental processes of children with the broken hearing. In a practical part of research features of preparation and carrying out of the dramatized games with children with the broken hearing are revealed. The comparative analysis of the dramatized representations in younger and senior group is lead.The characteristic of children participating in research On the basis of an operational experience and the analysis of the spent dramatized representations is revealed, methodical recommendations on preparation and carrying out of the dramatized representations are allocated. Key words: dramatized games, preschool children, hear impairment.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11474
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV