11.klases skolēnu runas kultūras pilnveidošana.
Author
Tolstova, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jurģīte, Lilija
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „11.klases skolēnu runas kultūras pilnveidošana” mērķis ir izstrādāt un aprobēt mācību materiālu kopu, kas paredzēta 11.klases skolēnu runas kultūras pilnveidošanai, mācību procesā izmantojot informācijas un komunikācijas tehnoloģijas – datoru un globālo tīmekli.
Diplomdarba temata aktualitāti nosaka vispārējās vidējās izglītības latviešu valodas standartā izvirzītās prasības skolēnu valodas kultūras pilnveidošanas jomā. Savukārt tas, ka 21. gadsimtā strauji attīstās informācijas un komunikācijas tehnoloģijas, dod iespēju tās piemērot arī mācību procesam, padarot to ne tikai atraktīvāku un modernāku, bet arī efektīvāku.
Pētījumā ir četras nodaļas, kurās, saskaņā ar izvirzītajiem uzdevumiem, atklāta runas kultūras būtība, tās aktualitāte, informācijas un komunikācijas tehnoloģiju izmantošanas iespējas mācību procesā un to realizācija vienā no Rīgas vidusskolām. Darbā raksturoti izmēģinājumdarbībā iesaistītie skolēni pētījuma problēmas kontekstā, atklāta autores praktiskā pieredze, izstrādājot materiālu runas kultūras pilnveidošanai un aprobējot to. Pēdējā nodaļā analizēta aprobācijas norise un atspoguļoti tās rezultāti.
Pētījumā iegūtie rezultāti apliecināja, ka ir iespējams pilnveidot skolēnu runas kultūru, izmantojot mācību procesā arī informācijas un komunikācijas tehnoloģijas. Tika noskaidrots, ka informācijas un komunikācijas tehnoloģiju iesaistīšana mācību procesā Latvijā vēl tikai aizsākta.
Izvērtējot iegūtos rezultātus, secināts, ka izstrādātais didaktiskais materiāls ir sekmīgi izmantojams 11.klases latviešu valodas stundās runas kultūras pilnveidei un jauno tehnoloģiju iesaistei mājas darbu veikšanā.
Diplomdarbs sastāv no 64 lpp.
Atslēgvārdi: valodas kultūra, jaunietis, mācību process, jaunās tehnoloģijas. The aim of diploma paper “Improvement of 11 th Grade Students Language Culture ” is to develop and approbate a set of teaching aids which is aimed for the improvement of language culture of 11th grade students who in learning process use information and communication technologies – computer and Internet.
The urgency of the theme of diploma paper is based on the requirements of comprehensive secondary level Latvian language education standard which demands improvement of student language culture. Fast development of information and communication technologies in 21st century provides the opportunity to adapt them to learning process which makes it not only more alive and modern but more efficient as well.
This paper contains four parts in which, based on advanced tasks, revealed the quintessence of language culture, its urgency, the possible potentialities of information and communication technologies in learning process and their usage in one of Riga’s secondary schools. Students that participated in training process have been described in the diploma paper in context of the research problem, authors’ practical experience has been revealed while developing and approbating material for improvement of language culture. The analysis of approbation and its results are described in the last part of diploma paper.
The results of this research proved that it is possible to improve students’ language culture by using information and communication technologies. It was clarified that usage of information and communication technologies in learning process in Latvia is only in the first stage.
The author came to conclusion by evaluating reaserch results that given didactic material is suitable and succesful for improvement of language culture and new technologies can be used for doing homework in Grade 11.
Diploma paper contains 64 pages.
Key words: language culture, teenager, learning process, new technologies.