Show simple item record

dc.contributor.advisorKanča, Kornēlijaen_US
dc.contributor.authorGodiņa, Ivetaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:34Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:34Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other39689en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11477
dc.description.abstractDiplomdarbā „Tekstu izpratnes metodiskie paņēmieni vācu valodas kā svešvalodas stundās vecākajās klasēs” tiek aplūkotas problēmas, kas saistītas ar tekstu lasīšanu. Darbā tiek izvērtēti didaktiski – metodiskie elementi: lasīšanas mērķi, lasīšanas stili, lasīšanas stratēģijas, kā arī šis temats tiek aplūkots tā fizioloģiskajā aspektā. Vācu valodas kā svešvalodas nodarbībās viens no galvenajiem mācību uzdevumiem ir prasmju attīstīšana valodas apguvē, un lasīšana ir viena no četrām prasmēm, kas skolēnam jāapgūst. Taču lasītprasme nav tikai tehniskas dabas process, jo spēja tekstu lasīt vēl nenozīmē spēju to arī izprast. Indivīdam mūsdienu sabiedrībā ir jāpiemīt spējai prast ar tekstu strādāt ne tikai reproduktīvi, bet arī produktīvi. Pētījuma mērķis ir sekojošs: pierādīt hipotēzi, ka plānota un apzināta lasīšanas stratēģiju pārvaldīšana un pielietošana, kā arī piemērota teksta izvēle, ņemot vērā skolēnu individuālās zināšanas, intereses un vajadzības, veicina teksta labāku izpratni un kompetentu pieeju tekstam vācu valodas kā svešvalodas nodarbībās, tā arī ārpus tām. Lai sasniegtu pētījuma mērķi, tiek izmantotas sekojošas metodes: literatūras izpēte, pedagoģiskais izmēģinājums un mācību stundu novērošana. Atziņas un secinājumi, kas gūti zinātniskās literatūras izpētes rezultātā veido darba teorētisko daļu. Ar nodarbību novērošanu un pedagoģiskajā izmēģinājumā iegūto rezultātu palīdzību tika noskaidrota aktuālā situācija, kas skar skolēnu lasīšanas kompetenci vācu valodas kā svešvalodas nodarbībās, kā arī tika pierādīta hipotēze un sasniegts pētījuma mērķis. Darbā tiek pierādīts, ka plānota un apzināta lasīšanas stratēģiju pārvaldīšana un pielietošana, pēc noteiktas patstāvīgas vingrināšanās fāzes, ievērojami veicina lasīšanas kompetenci.en_US
dc.description.abstractThe diploma paper „The Methodological Techniques of Understanding Texts in German as Foreign Language Classes in Senior Grades” deals with problems connected with reading of texts. The author evaluates the didactic - methodological elements: the goals of reading, styles of reading, strategies of reading as well as the physiological aspect of the topic. One of the most important learning tasks in German as foreign language classes is to develop language learning skills. Reading is one of the four skills the students have to acquire. But reading skills are not only a technical process, since ability to read a text does not mean ability to understand it. An individual in the modern society has to possess an ability to process the text not only reproductively but also productively. The goal of the research is the following: to prove the hypothesis that a planned and conscious mastering and application, as well as the choice of a corresponding text considering the individual knowledge, interests and needs of students promote a better understanding of text and a competent approach to it in German as foreign language classes and elsewhere. In order to reach the research goal the following methods have been used: literature studies, pedagogical experiment and observing of classes. Insights and conclusions acquired during the research of scientific literature form the theoretical part of the paper. The current situation concerning the reading competence of students during German as foreign language classes was identified, the hypothesis was proved and the research goal was reached by observing the classes and considering the results of the pedagogical experiment. The author arrives at the conclusion that a planned and conscious mastering and application of reading strategies after an independent phase of training improves the reading competence considerably.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleTekstu izpratnes metodiskie paņēmieni vācu valodas kā svešvalodas stundās vecākajās klasēsen_US
dc.title.alternativeDidactic approaches of Text Understanding in German as a Foreign Language lessons in senior formsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record