Show simple item record

dc.contributor.advisorAuziņa, Anitaen_US
dc.contributor.authorPurzāle, Evitaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:34Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:34Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other39740en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11480
dc.description.abstractSvešvalodu skolotāji bieži vien par galveno uzdevumu valodu stundās uzskata gramatikas apguvi un pareizu valodas lietojuma attīstīšanu, atstājot raitas un plūstošas valodas lietojuma pilnveidošanu kā dabīgu procesu ārpus svešvalodas stundām. Lai arī ir svarīgi gramatiku un pareizu valodas lietojumu apgūt vispirms, svešvalodu skolotājiem novārtā nevajadzētu atstāt arī raitas un plūstošas valodas lietojumu attīstību angļu valodas stundās. Lai angļu valodas stundās vidusskolēnus iedrošinātu biežāk izteikt savu viedokli, tādejādi attīstot veiklas valodas lietojumu, darba autore piedāvā izmantot drukātas reklāmas dažādos runāt prasmju attīstošos uzdevumos. Darba praktiskajā daļā autore izvēlējās gadījuma pētījumu Rīgas 64. vidusskolas 11. b klasē, kurā dati par skolēnu pieredzi un attieksmi pret dažādiem runāšanas uzdevumiem un vizuālo materiālu izmantošanu angļu valodas stundās tika sakopoti ar anketēšanas palīdzību; savukārt intervija ar angļu valodas skolotāju tika veikta ar mērķi izzināt skolotājas attieksmi un pieredzi, strādājot ar uzskates materiāliem, un to pielietošanas mērķiem mācību procesā; kā arī tika veikts tests skolēnu tipa noteikšanai. Pētījuma rezultāti liecina, ka skolēnu attieksme pret runāšanas aktivitātēm, kurās tika izmantotas drukātas reklāmas, ir pozitīva. Prakstiskās daļas pētījuma dati apstiprina faktu, ka reklāmas izmantošana veicinājušas skolēnu aktivitāti diskusijās un citos runāšanas uzdevumos gadījuma pētījuma laikā. Drukāta reklāma ir autentisks materiāls, kas iedrošina skolēnus izteikt savu viedokli, turklāt drukāta reklāma ir tūlītēja vizuāla informācija, līdz ar to, paliek vairāk laika skolēnu runāšanas brīžiem stundā. Autore rosina tālāk izpētīt audio-vizuālās informācijas ietekmi uz skolēnu motivāciju runāt prasmes tālākai attīstībai.en_US
dc.description.abstractLanguage fluency in schools very often has been left as a natural flow of self development outside language classroom, though language accuracy should be practiced first, oral fluency should be developed as well to gain the mastery of the target language use. To facilitate students` oral language fluency in secondary school the author of the Diploma Paper offers to implicate print advertisements in fluency-based activities in an existing secondary schools` curriculum. The research method the author used was a case study carried out in Riga Secondary School 64, grade 11. The data collection methods were: two questionnaires for the students of 11b to find out their attitude towards various speaking activities before and after piloted lessons with print advertisement implication in the activities; VAK test to find out learner styles in grade 11; an interview with the teacher of English to find out her experience and attitude towards work of visual materials and advertisements. Most students had positive attitude towards print advertisement - based fluency practice activities, which facilitated students` participation in discussions and other interactive communication activities. Print advertisements serve as an authentic and a quick visual material brought from the outside world into classroom that raises students` interest and motivation, leaving more space for students` talking time. Further research could be done on audio-visual information provider and its impact on students` motivation for an oral fluency practice.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleReklāmas attēli runātprasmju attīstībai vidusskolas angļu valodas stundāsen_US
dc.title.alternativePrint Advertisement for Oral Fluency Development in Secondary Scool English Lessonsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record