Ievada aktivitātes runātprasmes attīstībai angļu valodas stundā 10.klasē
Author
Dudņika, Oļesja
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Skara-Mincāne, Rita
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbs „ Ievada aktivitātes runātprasmes attīstībai angļu valodas stundas 10. klasē” tika rakstīts, lai izpētītu šo aktivitāšu ietekmi uz skolēnu runātprasmju attīstību un lai pierādītu hipotēzi.
Pirmkārt, tika veikta literatūras izpēte, lai izzinātu faktorus, kas ietekmē runātprasmju attīstību, un ievada aktivitāšu raksturīgākās iezīmes, kā arī to saistību ar runātprasmju attīstību. Otrkārt, tika izvēlēts atsevišķa gadījuma pētījums vienā Rīgas vidusskolā. Tika izstrādāta anketa skolotājiem, īpaša novērojuma lapa un anketa - paredzēta skolēniem, kā arī bija izstrādātas 5 ievada aktivitātes, lai veiktu pētījumu par šo problēmu. Tādēļ pētījumā piedalījās 20 skolēni no 10 klases un 3 vidusskolas skolotāji.
Pētījuma laikā atklājās, ka skolotāji izmanto ievada aktivitātes, bet ne katru reizi. No skolotāja anketām var secināt, ka ievada aktivitātes mērķis ir uzlabot skolēna leksiku (vardu krājumu), kā arī palīdzēt pievērst skolēnu uzmanību angļu valodas stundai, tie arī palīdz uzlabot klases atmosfēru. Vēlāk, atbilstoši anketu rezultātiem, tika atklāts, ka, izmantojot iesildīšanas aktivitātes 10. klasē, lai attīstītu skolēnu runātprasmi, skolēni šo aktivitāšu laikā jutās atraisītāki, ieinteresētāki, pārliecinātāki un apmierinātāki. Kā arī tika attīstīti sekojoši runātprasmju uzdevumi: skolēnu piedalīšanas runāšanā, domu izteikšana, izmantojot plašas valodas struktūras un vardu krājumu, piekrišana dažādiem viedokļiem, precīzi un loģiski organizēt un prezentēt idejas, prasības atbildēt un formulēt jautājumus.
Tas ļāva secināt, ka īsas 5. minūtes aktivitātes, kas aplūkotas šajā diplomdarbā, ir skolēnus iedrošinošas un motivējošas, tādējādi, to izmantošana angļu valodas stunda varētu veiksmīgi sekmēt skolēnu runātprasmju attīstību. The Diploma Paper “Warm-up Activities to Develop Students’ Speaking Skills in English Lesson in Form 10” was written to examine the impact of warm-up activities on the development of students’ speaking skills and to prove the hypothesis.
Firstly, a study of literature was carried out in order to explore the factors that influence the development of students’ speaking skills and the characteristics of warm-up activities, their structure, and connection with development of speaking skills. Secondly, case study was carried out in one of the Riga secondary schools. Furthermore, a questionnaire for teachers, observation of the teacher’s lesson and feedback provided by students and five warm-up activities were designed to research the problem. Therefore, a sample of 20 students of Form 10 and three secondary teachers were chosen.
During the research it was discovered that teachers used warm-up activities but not every lesson. According to the teachers’ answers the aim of this activity was to increase lexical units; also it helped to tune students into the lesson, created a positive atmosphere in the class. Later, according to the research data, it was found that applying warm-up activities to develop students’ speaking skills in Form 10 students felt fairly relaxed, interested, confident and happy during the activities. Also the following objectives of speaking were improved: students participation in speaking, expressing one’s own opinion, using quite a wide range of language structures and vocabulary, accepting different views, organizing and presenting one’s ideas in a rather clear and logical manner, ability to answer the question, ability to ask the questions.
Apparently, it could be concluded that short five minutes activity are encouraging and motivating students, thus their application in English lessons could be successful stimulating the development of students’ speaking skills.