Show simple item record

dc.contributor.advisorRihtere-Zunte, Elīnaen_US
dc.contributor.authorLavrecka, Annaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:37Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:37Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other40655en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11504
dc.description.abstractDiplomdarbs aplūko saistību starp loģisko domāšanu un angļu valodas gramatikas mācīšanos. Tā kā gramatikas mācīšanās pieprasa spēju domāt, izmantojot analītiskās spējas un, tādējādi, loģisko domāšanu, diplomdarba mērķis ir izpētīt, kā loģiskās domāšanas attīstīšana var uzlabot gramatikas mācīšanos pamatskolā. Atsevišķa gadījuma pētījums tika izvēlēts kā pētījuma metode, un tas ietvēra teorijas par izvēlētās problēmas izpēti, datu, kuri iegūti pētījumā, analīzi un rezultātu apskatu. Lai sasniegtu mērķi, skolotājiem tika iedota anketa, lai uzzinātu par viņu pieredzi loģiskās domāšanas attīstīšanā angļu valodas stundās; tika izpētīts mācību grāmatu komplekts, ko izmanto pētījuma dalībnieki, lai uzzinātu, kā tajā tiek attīstīta loģiskā domāšana; tika izveidots aktivitāšu komplekts, kurš balstīts uz loģisko domāšanu, un izmēģināts ar 34 Rīgas Valda Zālīša pamatskolas skolēniem; un testēšana tika veikta pētījuma beigās. Dati, kas iegūti pētījuma laikā, parādīja, ka loģiskā domāšana tika attīstīta skolā ar skolotāju un mācību grāmatas uzdevumu palīdzību nepietiekamā līmenī. Vēl jo vairāk, šis process izrādījās vairāk laikietilpīgs, nekā darba autore gaidīja. Loģiskā domāšana ir viena no vairākām prasmēm un spējām, kuras tiek attīstītas vienlaicīgi ar valodas prasmēm un aspektiem mācību procesa laikā, bet šī prasme ir nepieciešama skolēniem arī ārpus klases. Saskaņā ar pētījuma rezultātiem, loģiskā domāšana veicina gramatikas aspektu un kategoriju sapratni un mācīšanos, tomēr loģiskās domāšanas attīstīšana un tās ietekme uz gramatikas mācīšanos jāapskata kā pakāpenisks un ilgstošs process.en_US
dc.description.abstractThe present Diploma Paper examines the connection of logical thinking with learning English grammar. Since learning grammar requires the ability to use analytical skills and, thus, logical thinking, the aim of the Diploma Paper is to explore how developing logical thinking in English lessons can improve learning of grammar in elementary school. Case study was chosen as a research method, and it involved the study of theory on the chosen problem, the analysis of the data received during the research and the discussion of the results. In order to achieve the aim, a questionnaire was given to the teachers to find out their experience with developing logical thinking in their lessons; a textbook set used by the research sample was examined to discover how logical thinking is being developed in it; a set of activities was prepared and piloted with 34 pupils of Riga Elementary School named after Valdis Zalitis; and post-testing was carried out at the end of the research. The data collected during the research showed that logical thinking was being developed at school by teachers and with the help of activities in the textbook on the insufficient level. Moreover, it proved to be a more time-consuming process than the author of the Diploma Paper had expected. Logical thinking is one of the various skills and abilities that are simultaneously developed with language skills and aspects during the learning process, but this skill is essential for the pupils outside the classroom, as well. According to the results of the research, logical thinking facilitates understanding of grammatical aspects and categories. However, the development of logical thinking and its effect on learning grammar should be viewed as a gradual and continuous process.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleLoģiskās domāšanas attīstīšana angļu valodas gramatikas apguves sekmēšanai pamatskolāen_US
dc.title.alternativeDeveloping Logical Thinking to Facilitate Learning of English Grammar in Elementary Schoolen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record