• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Skolēnu grupu sekmju sadalījuma metode skolēnu prasmes nenovērsties no uzdevuma veicināšanai angļu valodas stundās 6.klasē

Thumbnail
View/Open
299-41611-Kucere_Monta_mk10229.pdf (2.329Mb)
Author
Kučere, Monta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Diplomdarba mērķis bija noskaidrot, kā skolēnu grupu sekmju sadalījuma metode var palīdzēt sekmēt skolēnu prasmi nenovērsties no uzdevuma angļu valodas stundās 6. klasē.Jaunā skolotāja veica gadījumu pētījumu. Angļu valodas stundas 6. klasē izmantojot skolēnu grupu sekmju ieguldījuma metodi, lai veicinātu skolēnus nenovērsties no uzdevuma. Intervija ar 6. klases audzinātāju tika organizēta, lai noskaidrotu skolotājas viedokli par kooperatīvas grupu darbu organizēšanu. Anketa tika izveidota, lai noskaidrotu 6. klases skolēnu pieredzi strādājot kooperatīvās grupās. Pētījuma rezultāti rādīja, ka vairākums skolēni uzlaboja viņu sociālo prasmi nenovērsties no uzdevuma, un skolēnu sasnieguma ieguldījuma metode pierādīja tās efektivitāti. Kā arī skolēnu atzīmes angļu valodā uzlabojās līdz pat 9 %. Atslēgvārdi: sociālās prasmes, nenovērsties no uzdevuma, kooperatīvā mācīšanās, skolēnu grupu sekmju sadalījuma metode, angļu valodas stunda.
 
The aim of the Diploma Paper was to explore how Students Teams Achievement Division (STAD) method promotes students staying on task in English lessons in Form 6. The novice teacher carried out a case study. English lessons in Form 6 using STAD method in order to promote students’ staying on task were conducted. The interview with Form 6 class teacher was organised to find out the teacher’s opinion about organizing the cooperative group work. A questionnaire was developed to find out Form 6 students’ previous experience working in cooperative groups. The research results showed that the majority of the students’ improved their social skill staying on task, thus the STAD method proved its effectiveness. Moreover, students’ marks in English lessons increased up to 9 %. Keywords: social skills, staying on task, Cooperative Learning, Student Teams Achievement Division method, English lesson.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11510
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV