Vecāku prombūtnes un klātesošā vecāka audzināšanas pieejas saistība ar pusaudžu depresijas pazīmēm
Author
Ločmele, Renāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Sebre, Sandra Beatrice
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kādas ir saistības starp vecāku prombūtni, klātesošā vecāka audzināšanas pieeju un pusaudžu depresijas pazīmēm.
Pētījumā piedalījās 62 respondenti – 37 meitenes un 25 zēni vecumā no 11 līdz 16 gadiem. Respondentu vidējais vecums bija 14 gadi. Tie tika sadalīti divās grupās: vienā grupā bija pusaudži, kuriem viens no vecākiem atrodas prombūtnē (n=31), otrā grupā bija pusaudži, kas dzīvo kopā ar abiem vecākiem ( n=31). Datu ievākšanai tika izmantotas sekojošas metodes: Ahenbaha bērnu uzvedības novērtēšanas sistēma (Achenbach, Child Behavior Checklist,2001), Buri vecāku audzināšanas stila aptauju (Parental Authority Questionnaire – PAQ, Buri, 1991) un demogrāfisko datu aptauja.
Atslēgas vārdi: vecāku prombūtne, pusaudži, vecāku audzināšanas pieeja, depresijas pazīmes. This study examined the associations between parenting style and adolescent depression symptoms in situations of one parent’s absence.
The participants in this study were 62 adolescents – 37 girls and 25 boys, ages from 11 to 16 years old. There were two groups: in one group were adolescents who have one parent in absence, n=31; in the second group were adolescents who live with their full family, n=31. Participants completed the Child Behavior Checklist (Achenbach 2001), Parental Authority Questionnaire (PAQ, Buri, 1991), and a demographic questionnaire developed by the author.
Keywords: parental absence, adolescence, parental style, depressive symptoms.