Vērtīborientējoša Rūdolfa Blaumaņa noveļu iepazīšana 11. klasē
Author
Čaunāne, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stikāne, Ilze
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „ Vērtīborientējoša Rūdolfa Blaumaņa noveļu iepazīšana 11.klasē” mērķis ir atklāt nozīmīgas un mūsdienās aktuālas vērtības Rūdolfa Blaumaņa novelēs. Diplomdarba struktūru veido sešas nodaļas.
Pirmajā nodaļā izklāstīti autores teorētiski pamatotie uzskati, par vērtīborientējošu sadarbību literatūras mācību procesā. Otrajā nodaļā autore iepazīstina ar Rūdolfa Blaumaņa personības un daiļrades izpēti. Trešajā nodaļa autore iepazīstina ar vērtībām, par kurām raksta rakstnieks savās novelēs „Salna pavasarī”, „Purva bridējs” un „Andriksons”. Ceturtā nodaļa veltīta skolēnu izpētei un mācību materiālu sagatavošanai. Piektajā nodaļā atklāta Rūdolfa Blaumaņa vērtīborientējoša noveļu iepazīšana mācību stundās. Sestajā nodaļā analizēta un vērtēta skolotājas un skolēnu sadarbības norise.
Diplomdarbam ir pievienoti pielikumi, kuros atrodami skolēnu veiktie uzdevumi un autores izveidotās darba lapas. The main goal of the graduation work "A Value-Oriented Approach to Studying the Novellas by Rūdolfs Blaumanis at Grade 11" is to discover important and in our days actual values of Rudolfs Blaumanis novels.
The graduation work is structured into six chapters.
In first chapter author recitals views about values oriented collaboration in the teaching process. In second chapter author presents Rudolf's Blaumanis personality and literature review. In third chapter author introduces with values which is shown in Rudolfs Blaumanis novels „Salna pavasarī”, „Purva bridējs” and „Andriksons”. In forth chapter is devoted to research of students and learning material preparation. In fifth chapter is reviewed value oriented introduction of Rudolfs Blaumanis novels in classroom. Sixth chapter analyzes and evaluates teacher and student cooperation’s.
To this graduation work is added apposition, where is located performed tasks by students and authors created work sheets.