Show simple item record

dc.contributor.advisorTūbele, Sarmīteen_US
dc.contributor.authorVilka, Ilzeen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:40Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:40Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other42405en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11525
dc.description.abstractMaģistra darba nosaukums: „Fonemātiskās uztveres pilnveidošana pirmsskolas vecuma bērniem ar fonētiski fonētiskiem traucējumiem” Darba autore: Ilze Vilka Darba zinātniskā vadītāja: Dr. paed., prof. Sarmīte Tūbele Darba saturs: 70 lappuses, 17 attēli, 1 tabula, 19 pielikumi. Pētījuma mērķis: Teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt metodiskā materiāla „Ģirta burtu grāmata” izmantošanas efektivitāti koriģējoši attīstošā darbībā pirmsskolas vecuma bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiem. Pētījuma hipotēze: 5 – 6 gadīgu bērnu fonemātiskās uztveres traucējumu koriģējoši attīstošā darbība ir veiksmīga, ja: tiek ievērotas bērna vecumposma un runas attīstības individuālās īpatnības; fonemātiskās uztveres koriģējošā darbībā tiek izmantoti atbilstīgi metodiskie materiāli „Ģirta burtu grāmata”. Pētījuma teorētiskajā daļā maģistra darba autore pētījusi un analizējusi daudzu autoru teorētiskās atziņas par valodu un runu, par tās nozīmi bērna attīstībā, par logopēdiskiem traucējumiem, lielāku vērību veltot fonemātiskās uztveres traucējumiem. Darba autore analizē un apraksta bērna attīstību kopveselumā, bērna valodas un runas traucējumus, kā arī fonemātiskās uztveres pilnveides iespējas koriģējoši attīstošajā darbā. Pētījuma praktiskajā daļā darba autore apraksta savu pētnieciski praktisko darbību pirmsskolas izglītības iestādē izmantojot metodisko materiālu „Ģirta burtu grāmata”, balstoties uz teorētiskajā daļā gūtajām atziņām. Pētījuma noslēgumā tiek izdarīti secinājumi, ka metodisko materiālu var izmantot gan logopēdi, gan vispārizglītojošo pirmsskolas iestāžu pedagogi, gan vecāki un vecvecāki kuriem rūp bērnu runa un valoda. Pētījuma rezultāti tiek apkopoti tabulās un grafiskos attēlos. Atslēgas vārdi: fonētiski fonemātiski traucējumi, fonemātiskā uztvere, pilnveidošana, pirmsskolas, attīstoši koriģējošā darbība, metodiskie materiāli, Ģirta burtu grāmata.en_US
dc.description.abstractMaster’s thesis theme: Improvement of phonemic perception for preschool children with phonetic phonemic disorders Master’s thesis author: Ilze Vilka Supervisor: PhD profesor Sarmīte Tūbele Master’s thesis content: 71 pages, 17 pictures, one charts, 19 appendices Research goal: To study effective use of theoretical and practical methodological material “Girt’s Letter Book” for developmental, corrective action preschool children with phonetic phonemic disorders. Research hypothesis: Developmental activity for 5-6 years old children with phonemic disorders, correction is successful if: •individual identity of child's age group and speech development are respected and taken into account; •appropriate methodology and teaching aid tool “Girt`s Letter Book” is used when correcting phonemic perception. In the theoretical part of the master thesis, author has studied many authors and analyzed theoretical aspects of language and speech, its role in child’s development and impact on speech disorders. Greater value is devoted to mistakes related to phonological perception. The author holistically analyzes and describes child’s development, including child's speech and language disorders, as well as development opportunities of phonetic perception while taking correction of developmental activity. In the empirical part of the study, the author describes her practical research practices in pre-school education institution by using methodological material -"Girt`s Letter Book”, which is based on findings obtained in the theoretical part. In the final part of the study it is concluded that methodological material can be used by speech therapists and preschool pedagogues, parents and grandparents, who care about children`s speech and language. The results of the study are summarized in tables and charts with conclutions of author.. Key words: phonetic-phonematic disorders, phonological perception, development, preschool, correction developmental activity, methodological materials, Girt’s Letter Book”.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleFonemātiskās uztveres pilnveidošana pirmsskolas vecuma bērniem ar fonētiski fonemātiskiem traucējumiemen_US
dc.title.alternativeImprovement of phonemic Perception of Preschool Children with phonetic phonemic Disordersen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record