12. klases skolēnu stilistisko prasmju attīstīšana latviešu valodas stundās
Author
Kupica, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vulāne, Anna
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba “12. klases skolēnu stilistikas prasmju attīstīšana latviešu valodas stundās” mērķis ir pārbaudīt, vai ar lingvodidaktisko materiālu, kas paredzēts skolēnu stilistisko prasmju pilnveidošanai latviešu valodas stundās, iespējams padziļināt skolēnu izpratni par dažādu valodas funkcionālo stilu specifiku un nozīmi komunikācijā un attīstīt prasmi izstrādāt publicistikas un zinātniskā valodas stila dažādu žanru tekstus.
Diplomdarba temata aktualitāti nosaka izkoptu komunikācijas prasmju nepieciešamība gan tālākizglītībā un profesionālajā darbībā, gan ikdienā un priekšmeta standartā paredzēto prasību īstenošanā, paplašinot skolēnu zināšanas par latviešu valodas funkcionālajiem stiliem un attīstot dažādu žanru tekstu veidošanas prasmi atbilstoši saziņas situācijas specifikai.
Pētījumam ir trīs nodaļas un 5 apakšnodaļas, 9 pielikumi. Objective of the Diploma Paper “Development of stylictic skills in latvian language lessons for twelfth grade pupils” is to verify whether with the linguodidactic material envisaged for the improvement of the pupils stylistic abilities in the lessons of the Latvian Language it is possible to deepen the students comprehension of the specifics of various functional styles of the language and the meaning of them in communication and develop the ability to elaborate texts of various genres of publicistic and scientific language style.
Topicality of the Diploma Paper’s theme is grounded by the necessity of communication abilities in contemporary education as well as daily routine.
Diploma Paper are three chapters, nine appendices.