Komandu veidojošas drāmas aktivitātes angļu valodas stundās grupas saliedētībai vidusskolā
Author
Jermacāne, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rihtere-Zunte, Elīna
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Vidusskolā bieži ir vērojama zema grupas saliedētība skolēnu starpā, kas negatīvi ietekmē mācību produktivitāti. Grupas saliedētība galvenokārt tiek uzlabota caur komandas veidošanas stratēģijām. Diplomdarba mērķis ir noskaidrot, kā drāmas aktivitātes var tikt izmantotas komandas veidošanai angļu valodas stundās, lai paaugstinātu grupas saliedētību.
Pētījuma metode ir gadījuma izpēte Jelgavas Valsts ģimnāzijā 10.klasē. Datu vākšanas metodes ir aptaujas skolēniem pirms un pēc drāmas aktivitātēm, viņu rakstītā atgriezeniskā saite par stundām un intervijas ar skolēniem.
Tika noskaidrots, ka drāmas aktivitātes atvieglo klasesbiedru iepazīšanas procesu un veicina dažu grupas saliedētības aspektu attīstību. Tas norāda, ka drāmas aktivitātes var funkcionēt kā komandas veidošana klasei. Attiecībā uz nākotnes pētījumiem, tās var sniegt vēl izteiktākus rezultātus garākā laika periodā. In secondary school, there is often a lack of group cohesion among students, which has a negative effect on study efficiency. Group cohesion is generally improved by team building strategies. The aim of the Diploma Paper is to study how drama activities can be used for team building in English lessons to increase group cohesion.
The research method is a case study in Jelgava State Gymnasium in Form 10. Methods of data collection were questionnaires before and after drama activities for students, a journal of their written feedback on lessons and interviews with students.
It was found that drama activities facilitate the process of getting to know classmates and foster the development of certain group cohesion aspects. It indicates that drama activities can function as team building for the group. With regard to further research, they might yield more explicit results over a longer time period.