Kubisma formveides principu izmantošana portreta glezniecībā vizuālās mākslas stundās 10.klasē
Author
Tarasova, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Ausma
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba tēma ir „Kubisma formveides principu izmantošana portreta glezniecībā vizuālās mākslas stundās 10.klasē”.
Diplomdarba mērķis ir pētīt, vai kubisma formveides principu izmantošana portreta žanra apguvē sekmē skolēnu prasmi atteikties no tiešās dabas attēlošanas, pilnveidojot viņu radošo darbību.
Diplomdarbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā ietilpst literatūras analīze, mākslas darbu analīze un uzdevumu kopas sastādīšana, kuras ietvaros tika veikta pusaudžu vecumposma īpatnību apzināšana un mācību procesam nepieciešamo metožu atlase. Praktiskā daļa ietverizstrādātās uzdevumu kopas apbrobāciju un sava darba izvērtējumu.
Atslēgas vārdi: kubisms, formveides principi, portrets, kolāža. Title of the diploma thesis is ‘Use of the Form Principles of Cubism in Visual Art Lessons for Tenth Grade’
The aim of it is to find out if form creation principles of cubism contribute students' ability to refuse from the direct portrayal of nature, developing their creativity skills.
Diploma consists of theoretical and practical parts. The theoretical part includes the analysis of literature, analysis of artworks of cubism and investigation of teen-age characteristics and selection of appropriate teaching methods.
The practical part includes descriptions of the set of tasks, the application in the pracice and selfevaluation.
Keywords: cubism, form creation principles of cubism, portrait, collage.