dc.contributor.advisor | Austers, Ivars | en_US |
dc.contributor.author | Spigēna, Līva | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-23T13:22:42Z | |
dc.date.available | 2015-03-23T13:22:42Z | |
dc.date.issued | 2014 | en_US |
dc.identifier.other | 42725 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11540 | |
dc.description.abstract | Pētījuma mērķis bija noskaidrot, vai pastāv saistība starp piesaistes stilu un riskantu autovadīšanu. Pētījuma hipotēzes: 1. Autovadītāju drošais piesaistes stils prognozē drošu autovadīšanu; 2. Autovadītāju nedrošais piesaistes stils prognozē riskantu autovadīšanu.
Pētījumā piedalījās 83 autovadītāji, no tiem 38 sievietes un 45 vīrieši, vecumā no 20 līdz 72 gadiem, ar autovadīšanas stāžu no 1 līdz 50 gadiem.
Aptaujas dalībnieki aizpildīja individuāli un tika nosūtītas caur sociālajiem tīkliem. Pētījumā tika izmantotas divas aptaujas. Autovadītāju uzvedības aptauja (Drivers Behavior Questionnaire/ DBQ)- Reason, Manstead, Stradling, Baxter & Campbell, 1996). Latvijā adaptējuši Viesturs Reņģe un Ivars Austers (2007). Attiecību stilu aptauja (The Relationship Questionaire/ RQ- Bartholomeow & Horowitz, 1991), Latvijā adaptējusi Ieva Bite (2002).
Pēc maģistra darba pētījumā iegūtajiem rezultātiem tika izdarīti secinājumi: izvirzītās hipotēzes neapstiprinās. Statistiki nozīmīga saistība pastāv starp drošo piesaistes stilu un bīstamajām kļūdām (rs=0,31, p< 0,01). Statistiki nozīmīga saistība pastāv starp drošo piesaisti un nejaušības kļūdām (rs=0,26, p< 0,05). Starp ar attiecībām pārņemto piesaistes stilu un bīstamajām kļūdām pastāv statistiski nozīmīga saistība (rs=0,28, p< 0,05). Starp ar attiecībām pārņemto piesaistes stilu un nejaušības kļūdām pastāv statistiski nozīmīga saistība (rs=0,24 , p< 0,05).
Atslēgas vārdi: piesaistes stils, autovadītāju uzvedība, autovadītāji. | en_US |
dc.description.abstract | Main aim of the study was to find out the relationship between attachment style and risky driving. Research hypotheses: 1. Drivers secure attachment style predict safe driving; 2. Drivers unsecure attachment style predict risky driving.
83 drivers participated (38 women, 45 men), in the study they were aged from 20 to 72 years, their driving expierence was from 1 to 50 years.
The study was based on two questionnaires. Drivers Behaviour Questionnaire/ DBQ- Reason, Manstead, Stradling, Baxter & Campbell, 1996. Adapted in Latvian by Renge and Austers (2007). The Relationship Questionaire/ RQ- Bartholomeow & Horowitz, 1991. Latvian version by Bite (2002). Questionnaires was filled out individually and were sent through social networks.
Conclusions were made: the both hypotheses were not confirmed. There were statistically significant connection between drivers secure attachment style and violations (rs=0,31, p< 0,01). There were statistically significant connection between drivers secure attachment style and errors (rs=0,26, p< 0,05). There were statistically significant connection between drivers preoccupied attachment style and violations (rs=0,28, p< 0,05). There were statistically significant connection between drivers preoccupied attachment style and errors (rs=0,24 , p< 0,05).
Key words: attachment style, drivers behaviour, drivers. | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Psiholoģija | en_US |
dc.title | Piesaistes stilu saistība ar riskantu autovadīšanu | en_US |
dc.title.alternative | Attachment style connection with risky driving | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | en_US |