Sākumskolas skolēnu piederības izjūta skolai, vecāku iesaistīšanās bērna izglītībā un skolotāja- vecāku savstarpējā uzticēšanās
Author
Bondere, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Martinsone, Baiba
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija noskaidrot, kāda saistība pastāv starp sākumskolas skolēnu piederības izjūtu skolai, vecāku iesaistīšanos bērna izglītībā un skolotāja-vecāku savstarpējo uzticēšanos un kā vecāku iesaistīšanās bērna izglītībā un skolotāja-vecāku savstarpējā uzticēšanās prognozē skolēnu piederības izjūtu skolai.
Pētījumā kopā piedalījās 239 respondenti, no tiem 106 sākumskolas skolēni, 106 šo skolēnu vecāki un 27 viņu klases audzinātājas.
Pētījuma ietvaros tika adaptētas un pielietotas šādas metodes: Psiholoģiskās piederības izjūtas skolai skala (Goodenow, 1993), Ģimenes iesaistīšanās aptauja (Fantuzzo et al., 2013), Uzticēšanās skala (Adams & Christenson, 1998).
Pētījumā atklājās pozitīva saistība starp vecāku iesaistīšanos bērna izglītībā un skolotāja-vecāku savstarpējo uzticēšanos. Tika noskaidrots, ka pastāv pozitīva saistība starp sākumskolas skolēnu piederības izjūtu skolai un skolotāja- vecāku savstarpējo uzticēšanos. Skolotāja uzticēšanās vecākam, pēc pētījuma rezultātiem, pozitīvi mijiedarbojas ar sākumskolas skolēnu piederības izjūtu skolai. The aim of the research was to discover the relationship between primary school students’ sense of school membership, parent involvement in child’s education, and parent-teacher mutual trust, and how parent involvement in child’s education and parent-teacher mutual trust predict students’ sense of school membership.
A total of 239 respondents took part in the research including 106 primary school students, 106 parents and 27 class tutors.
In the frame of the research following methods were adapted and used: Psychological Sense of School Membership Scale (Goodenow, 1993), Family Involvement Questionnaire (Fantuzo et al., 2013), Trust Scale (Adams & Christenson, 1998).
The research revealed a positive connection between parent involvement in child’s education and parent-teacher mutual trust. A positive connection between primary school students’ sense of school membership and parent-teacher mutual trust was determined. According to the research, teacher’s trust in the parent has a positive influence on student’s sense of school membership.