Show simple item record

dc.contributor.advisorKoļesovs, Aleksandrsen_US
dc.contributor.authorKorņējeva, Agneseen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:43Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:43Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other42891en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11549
dc.description.abstractŠā pētījuma mērķis bija noskaidrot vai pašefektivitāte ir saistīta ar orientāciju uz nākotni un kā šie mainīgie lielumi prognozē akadēmiskos sasniegumus. Pētījumā piedalījās 121 pēdējo vidusskolas klašu skolēni, no 7 dažādām klasēm ar atbilstošu dzimuma sadalījumu - 68 sievietes un 53 vīrieši vecumā no 17 – 19 gadiem. Pētījumā tika izmantota Bērnu savas pašefektivitātes uztveres aptauja (Children’s Perceived Self-Efficacy Scale, Bandura, 2006) un Dzīves gājuma perspektīvas aptauja (Prospective Life Course Questionnaire, Seginer, Nurmi, Poole, & Shoyer, 1999), kas daļēji tika adaptēta maģistra darba ietvaros, kā arī, skolēnu iegūtā vidējā semestra atzīme. Pētījuma rezultāti rāda, ka ir statistiski nozīmīga saistība starp pašefektivitāti, orientāciju uz nākotni un akadēmiskajiem sasniegumiem. Kā arī to, ka pašefektivitātes un orientācijas uz nākotni modelis izskaidro akadēmisko sasniegumu maiņu, tomēr vienīgi pašefektivitāte statistiski nozīmīgi prognozē akadēmiskos sasniegumus. Atslēgas vārds: Vidusskolēni, orientācija uz nākotni, pašefektivitāte, akadēmiskie sasniegumien_US
dc.description.abstractThe aim of the study was to determine whether self-efficacy is associated with a future orientation and how these variables predict academic achievements. The study included 121 last class secondary school students from 7 different classes - 68 women and 53 men aged ranged from 17 to 19 years. The study used Children's Perceived Self-Efficacy Scale ( Bandura, 2006) and Prospective Life Course Questionnaire ( Seginer, Nurmi, Poole, & Shoyer, 1999), which was partly adapted in this Master's Thesis and also, students gained an average semester mark. Research shows that there is a statistically significant relationship between self-efficacy, future orientation, and academic achievement. As well as the fact that self-efficacy and future orientation model explains the change in academic achievements, however, only self-efficacy statistically significantly predicts academic achievements. Key words: Secondary school students, Future orientation, self-efficacy, academic achievementsen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPsiholoģijaen_US
dc.titleVidusskolēnu orientācija uz nākotni, pašefektivitāte un akadēmiskie sasniegumien_US
dc.title.alternativeFuture Orientation, Self-efficacy and Academic Achievements of Secondary School Studentsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record