Show simple item record

dc.contributor.advisorRubene, Zandaen_US
dc.contributor.authorIgaune, Agneseen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:43Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:43Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other42983en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11556
dc.description.abstractBakalaura darba mērķis ir izpētīt vecāku pedagoģiskās kompetences pilnveides iespējas informālā mācīšanās procesā. Darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Darba teorētiskajā daļā tika izpētīta zinātniskā literatūra, Latvijas normatīvie akti, OECD, UNESCO ziľojumi un šajā nozarē izstrādātās disertācijas. Balstoties uz teorētisko daļu, autore apkopoja vecāku pedagoģiskās kompentences un pieaugušo informālās mācīšanās kritērijus. Empīriskā daļa sastāv no ekspertu daļēji strukturētām intervijām un anketām bērnu vecākiem ar mērķi izzināt, ko vecāki Latvijā lielākoties izmanto pedagoģiskās kompetences pilnveidošanai. Pētijuma rezultātā secināts, ka vecāki audzināšanas jautājumos galvenokārt vadās pēc savas dzīves pieredzes vienlīdzīgi ar informāciju, kas pieejama internetā. Galvenās problēmas vecāku pedagoģiskās kompetences nepilnveidošanai ir finansiālais aspekts, valstī nav pietiekami attīstīts preventīvais atbalsts, pašvaldības atbalsts vecāku mācībām primāri tiek nodrošināts sociālā riska ģimenēm un tiem, kuri jau nonākuši krīzes situācijā. Formulētās rekomendācijas balstās uz bakalaura darba kontekstu un tiek atspoguļotas četros līmeľos – valsts, pašvaldības, izglītības iestādes un individuālais līmenis. Atslēgas vārdi: vecāki, informālā mācīšanās, pedagoģiskā kompetence, audzināšana.en_US
dc.description.abstractBachelor's Thesis is to explore parental pedagogical competence development opportunities through informal learning. The work consists of theoretical and empirical parts. The theoretical part consists of the analysis of scientific literature, Latvian legislation, OECD, UNESCO, reports and dissertations developed in this field. Based on the theoretical part, the author summarized parental pedagogical competence and adult informal learning criteria. The empirical part consists of a semi-structured expert interviews and questionnaires for parents with the aim to find out what Latvian parents mostly use for the improvement of pedagogical competence. The study revealed that parenting is guided by parental life experience equaly to the information available on the Internet. The main problems of parents not improving their pedagogical competence is the financial aspect, insufficiently developed preventive support by government, municipality support for parental education is primarily provided for social risk families and those who are already facing a crisis. Formulated recommendations are based on the Bachelor's context and are reflected in four levels - government level, municipality, educational institutions and individual level. Keywords: parents, informal learning, pedagogical competence, upbringing.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleVecāku pedagoģiskās kompetences pilnveides iespējas informālā mācīšanās procesāen_US
dc.title.alternativeOpportunities for Improving parental pedagogical Competence in informal Learning processen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record