No pasakas līdz performancei vizuālajā mākslā
Author
Cakule, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Ausma
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „No pasakas līdz performancei vizuālajā mākslā” mērķis ir pētīt iespējas sekmēt izglītojamo emocionālo un intelektuālo attīstību, attīstīt viņu interesi par latviešu tautas pasakām un lasīšanu izmantojot performances mākslu, kā savu sajūtu un domu izteikšanas veidu.
Lai sasniegtu Diplomdaraba mērķi tika izveidota uzdevumu kopa, kuras pamatvienība ir pasakas performance, ar mērķi, caur performances dumpīgumu, nodrošināt pasakas labestības un tikumības mācības nokļuvi skolēnu zemapziņā.
Diplomdarbs sniedz teorētisku ieskatu pasakas audzinošajās īpašībās, mediju ietekmē uz pusaudžiem un performances mākslā. Šie struktūrelementi tiek ņemti vērā uzdevumu kopas izveidē, kas balstās arī uz pusaudžu vecumposma īpašībām.
Pēdējā nodaļā tiek aprakstīts, kā notika uzdevumu kopas pielietošana praksē, apkopoti rezultāti un izdarīti secinājumi.
Atsēgas vārdi: Pasaka, Performance, Mediji, Emocionālā attīstība Diploma thesis "From Story Tales to a performance visual art" is to look into the possibilities to enhance students' emotional and intellectual development, to develop their interest in Latvian folk tales and reading them through Performance art, as their sense of self-expression and emotional –expression . To be able to achieve the goal Of the Diploma work, several tasks were set up, where the basic units are the Story tale performance, and with the aim of the rebellion way through in the performance, to provide the goodness and morality lessons from them, as well absorption into the Students subconsciousness. The Work provides a theoretical insight into the tales raising characteristics and the influence by the media on teenagers and Performance art. These structural elements are taken into account in establishing a set of tasks based on the adolescent age group characteristics. The final chapter describes how to use a set of tasks occurred in practice, summarizes the results and draws conclusions.
Key words: Story Tale, Performance art, Media, Emotional Development