11.klases skolēnu tekstveides prasmju attīstīšana latviešu valodas stundās
Author
Mieze, Ina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vulāne, Anna
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba 11. klases skolēnu tekstveides prasmju attīstīšana latviešu valodas stundās mērķis ir pārbaudīt izstrādātā lingvodidaktiskā materiāla piemērotību 11. klases skolēnu tekstveides prasmju attīstīšanai latviešu valodas mācību stundās, padziļinot viņu zināšanas par publicistikas valodas stilu un attīstot prasmi veidot dažādu runas žanru tekstus.
Pētījuma aktualitāti nosaka arvien biežāk skolēnu vidū novērotā neprasme uzrakstīt tematam atbilstošu tekstu, ievērojot teksta kompozīciju un izklāsta loģiku, neprasme atklāt autora komunikatīvo nolūku, ievērot tekstveides normas.
Tā kā pamatā skolēni prot mērķtiecīgi un plānveidīgi veidot tekstu atbilstoši tematam, autora komunikatīvajam nolūkam, teksta tipam un valodas stilam, tomēr daļai skolēnu šīs prasmes nav pietiekami stabilas, darba autore uzskata, ka izvirzīto mērķi izdevies sasniegt daļēji. Diplomdarba apjoms – 65 lpp. The aim of the diploma work „Improving Text Composing Skills of 11th Grade Students during Latvian Language Lessons” is to test the linguo didactic material suitability for 11th grade students to develop their text composing skills during Latvian language lessons.
Importance of the research is determined by often observed students’ inability to write a proper text of a subject using text composition and logic, to reveal communicative goal of the text and to honor the style of language and its genre making characteristics.
Whereas students are able to purposefully and systematically create text accordingly to given topic, author’s communicative purpose, text type, language style, but part of the students’ skills are not stable enough, the author believes that the goal of the diploma work has been achieved partly.
The diploma work consists of 65 pages.