Linogriezuma tehnika vizuālās mākslas stundās 10.klasē
Author
Kaļķe, Marta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zvirgzdiņa, Velga
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba „Linogriezuma tehnika vizuālās mākslas stundās 10. klasē” mērķis ir, balstoties uz teorijas izpēti, izveidot un aprobēt uzdevumu kopu, kas 10. klases skolēniem vizuālās mākslas stundās atklātu linogriezuma tehnoloģijas pamatus un raksturīgākos izteiksmes līdzekļus. Teorētiskā daļa sevī ietver grafikas nozares un grafikas tehniku raksturojumus. Paplašināti tiek apskatīta linogriezuma tehnika un tās attīstība. Īss biogrāfijas un darbības pārskats par mūsdienu mākslinieku Džeimsu Grīnu, kura linogriezumi tika izvēlēti, kā tehnikas lietpratēja piemēri skolēniem. Balstoties uz attīstības psiholoģijas teorijām, tiek izanalizēts 10. klašu skolēnu vecumposms, kas ir 15 – 16 gadi, izpētīta pedagoģiskās izmēģinājuma darbības bāze Rīgas Valsts vācu ģimnāzija, izstrādāta atbilstoša uzdevumu kopa. Noslēguma daļā ir apkopoti rezultāti un izdarīti secinājumi par izmēģinājuma darbību. Pedagoģiskā pētījuma ietvaros, diplomdarba mērķis ir sasniegts.
Atslēgvārdi: grafika, linogriezums Diploma thesis " Linocut technique in visual art lessons in 10th grade" aim is to basing on theory research create and approve task set, that would let 10th grade students discover linocut technology basics and characteristic expression.
The theoretical part includes the characteristics of the graphics industry and graphic techniques. Extended linocut technique and its development is examinated. Short biography and work overview of the contemporary artist James Green's, whose linocuts were chosen as technical examples for students is included.
Basing on the theories of developmental psychology, 10th grade students age characteristics are analyzed, pedagogical practice’s base Riga State German Grammar School is studied, a coherent task set is developed.
In the concluding section the results are summarized and conclusions of the pedagogical practice are made. Within the pedadogical study the aim of the Diploma thesis has been achieved
Keywords: graphics, linocut, print