Ticības taisnīgai pasaulei saistība ar akadēmiskajiem centieniem un sasniegumiem
Author
Zdanoviča, Anita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Dimdiņš, Ģirts
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba ietvaros apskatīta „Ticības taisnīgai pasaulei” (TTP) teorijas saistība ar akadēmiskajiem centieniem un sasniegumiem 111 studentu izlasē. Korelatīvā pētījumā analizētas sakarības starp vispārējo un personīgo TTP un studentu saņemto vērtējumu, apmierinātību ar sekmēm, uztverto pasniedzēju taisnīgumu.
Iegūtie rezultāti liecina par TTP pozitīvo un adaptīvo nozīmi akadēmiskajā kontekstā: saskaņā ar izvirzītajām hipotēzēm personīgā TTP pozitīvi korelē ar studentu apmierinātību ar sekmēm un uztverto pasniedzēju taisnīgumu, tāpat studentiem ar augstāku personīgo TTP vairāk izteikta iekšējo faktoru minēšana savu sekmju galveno cēloņu skaidrojumā.
Lai gan pētījumā izvirzītā hipotēze par TTP saistību ar augstākām akadēmiskām sekmēm ir guvusi pretrunīgus rezultātus, personīgā TTP vismaz tendenču līmenī ir saistīta ar augstākiem akadēmisko sekmju rādītājiem. Bachelor thesis examines the relationship between „Just World belief” (JWB) theory and academic achievements.111 students participated in the study that measured correlation between personal and general JWB and student’s grades, satisfaction with their achievements, and perceived lecturer’s justice.
In line with hypotheses, personal JWB was associated with higher subjective satisfaction with academic achievements, higher perceived lecturer’s justice, and higher significance of personal factors in describing main predictors of academic achievements. These results suggest positive and adaptive functional aspects of just world belief in academic context.
Although evidence regarding relationships between JWB and student’s grades is contradictory, as a statistical trend toward significance personal JWB shows positive correlation with these variables.