Darba pašefektivitāte studējošiem un strādājošiem ugunsdzēsējiem glābējiem
Author
Graudiņa, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Koļesovs, Aleksandrs
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma mērķis bija izpētīt darba pašefektivitātes izmaiņas ugunsdzēsējiem glābējiem mācību procesā, salīdzinot pašefektivitātes rādītājus un to dinamiku ar strādājošiem ugunsdzēsējiem glābējiem. Pētījumā piedalījās 60 ugunsdzēsēji glābēji, no tiem 30, kas gadu nostrādājot dienestā, uzsāka 3 mēnešu obligātās mācības un 30 glābēji, kas strādā dienestā un mācības jau ir pabeiguši. Datu iegūšanai tika izmantota Darba pašefektivitātes skala (Schyns & von Collani, 2002), ko latviešu valodā adaptējis Ansis Cucurs (Cucurs, 2004). Pētījuma ietvaros tika veikti 2 mērījumi katrai grupai, ar 3 mēnešu intervālu. Vienīgās statistiski nozīmīgās atšķirības tik atklātas mācību beigās starp abām grupām, tomēr grupu ietvaros nozīmīgas atšķirības atklātas netika.
Atslēgas vārdi: darba pašefektivitāte, ugunsdzēsējs, mācības, dienests The aim of the study was to investigate changes in occupational self-efficacy for firefighter recruits, comparing self-efficacy scores and dynamics of working firefighters. The study included 60 firefighters; 30 of them working a year for the service, and now launched a 3-month mandatory training and 30 rescuers who works in the service and have training already completed. For data acquisition was used The self-efficacy scale (Schyns & von Collanos, 2002), adapted in Latvia by Ansis Cucurs (Cucurs, 2004). The study had 2 measurements for each group, with a 3-month interval. The only statistically significant differences were found at the end of training between the two groups, but within groups significant differences were not detected.
Key words: occupational self-efficacy, firefighter, recruit, service