Skolotāju uztvertā stresa saistība ar apmierinātību ar darbu
Author
Dejus, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Dimdiņš, Ģirts
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma „Skolotāju uztvertā stresa saistība ar apmierinātību ar darbu” mērķis, pamatojoties uz teorētisko analīzi, pētīt skolotāju uztvertā stresa saistību ar apmierinātību ar darbu. Pētījuma jautājumi:
1.Vai pastāv statistiski nozīmīga saistība starp skolotāju uztvertā stresa līmeni un apmierinātību ar darbu?
2.Vai pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības starp Liepājas 15.vidusskolas un Grobiņas novada skolotāju uztvertā stresa līmeni un apmierinātību ar darbu?
Aptaujāti 113 skolotāji, no kuriem 52 pārstāv Liepājas 15.vidusskolu un 61 pārstāv Grobiņas novada vispārējās izglītības iestādes.
Pētījumā izmantota „Uztvertā stresa skala” uztvertā stresa līmeņa noteikšanai un „Apmierinātības ar darbu” aptauja apmierinātības ar darbu noteikšanai.
Starp skolotāju uztvertā stresa līmeni un apmierinātību ar darbu pastāv statistiski nozīmīga saistība. Turklāt pastāv statistiski nozīmīgas atšķirības arī grupu līmenī – Liepājas 15.vidusskolas skolotāji un Grobiņas novada skolotāji.
Atslēgas vārdi: skolotājs, stress, apmierinātība ar darbu Purpose of the study „Relation between teachers` perceived stress and job satisfaction” is to investigate relation between teachers` perceived stress and job satisfaction. Research questions:
1.Is the relation between teachers`perceived stress and job satisfacation statistically significant?
2.Are there statistically significant differences between teachers of Liepaja Secondary school Nr.15 and teachers of Grobina municipality perceived stress and job satisfaction?
Surveyed 113 teachers - 52 from Liepaja Secondary school Nr.15 and 61 teachers from Grobina municipality secondary schools.
Methods: „Perceived Stress Scale” for the level of perceived stress determination and „Job satisfaction survey” for determination of job satisfaction.
Between teachers` perceived stress and job satisfaction is statistically significant relation. In addition, there are statistically significant differences in group level – Liepaja Secondary school Nr.15 and teachers of Grobina municipality.
Keywords: teacher, stress, job satisfaction