Uzdevumi teksta izpratnes prasmju pilnveidei angļu valodas privātstundās 6. klasē
Autor
Kuzņecova, Viktorija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Auziņa, Anita
Datum
2015Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Diplomdarbs tika izstrādāts ar mērķi izpētīt, kā teksta izpratnes uzdevumi var palīdzēt pilnveidot 6. klases skolnieces angļu valodas teksta izpratnes prasmes privātstundās. Pētījuma metode, kas tika izmantota diplomdarbā, ir divu mēnešu ilgs atsevišķa gadījuma pētījums. Tā laikā tika pētīta viena 6. klases skolniece ar teksta izpratnes problēmām.
Izmantojot teksta izpratnes pārbaudes darbus, novērojumu, skolnieces atsauksmes un intervijas analīzi, tika noskaidrots, ka izmantotie uzdevumi palīdzēja attīstīt augstāko teksta izpratnes līmeni, īpaši deduktīvās prasmes. Skolniece iemācījās izmantot vairākas teksta izpratnes stratēģijas, tai skaitā pašanalīzi, vizualizēšanu, izpratnes monitoringu, un attīstīja vairākas teksta izpratnes prasmes, piemēram, galvenā doma un detaļas, fakti un viedokļi, likumsakarības, apkopošana, sakārtošana pareizā secībā. Informācijas un komunikācijas tehnoloģiju pielietošana angļu valodas privātstundās arī tika atzīta par lietderīgu.
Atslēgvārdi: teksta izpratnes prasmes, teksta izpratnes stratēģijas, uzdevumi, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas. The Diploma Paper was written for the purpose of exploring how comprehension activities can help to improve English reading comprehension skills of a student in Form 6 during one to one teaching sessions. The research method used in the Diploma Paper was a case study for 2 months, researching one 6th form learner with reading comprehension problems.
With the use of reading comprehension tests, observation, learner’s feedback and learner’s interview analysis, it has been determined that the used activities helped to develop higher level of comprehension skills, particularly deductive skills. The student learnt to use several reading comprehension strategies such as self-questioning, visualizing, comprehension monitoring and contributed to developing several comprehension skills, for example, main idea and details, fact-and-opinion, cause-and-effect, summarizing, sequencing. The use of information communication technology in teaching was also found useful.
Keywords: reading comprehension skills, comprehension strategies, activities, information and communication technologies.