• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Temperamenta un uzvedības problēmu saistība 3-5 gadus veciem bērniem

Thumbnail
View/Open
299-45420-Klavina_Evija_ek10062.pdf (205.9Kb)
Author
Kļaviņa, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miltuze, Anika
Date
2015
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot vai un kāda saistība pastāv starp temperamentu un uzvedības problēmām bērniem vecumā no 3-5 gadu vecuma? Pētījumā piedālījās 50 māmiņas, kurām ir bērni vecumā no 3-5 gadu vecumam (M=3,4), no kuriem: meitenes – 27, zēni – 23. Pētījumā izmantotās metodes bija: 1) Bērnu temperamenta aptauja (ļoti īsā forma), (Very Short Form of the Children’s Behavior Questionnaire /CBQ – VSF/; Rothbart, Ahadi, Hershey & Fisher, 2001). Latvijā aptauju adaptējusi Jana Ozoliņa savā maģistra darbā, zinātniskā darba vadītāja Sandra Sebre, 2010. 2) Bērna uzvedības novērtējuma anketas vecāku un skolotāju formas, (Child Behavior Checklist,(CBCL/1,5-5), Caregiver-Teacher Report Form, (C-TRF), Achenbach & Rescorla, 2000). Latvijā sākotnēji disertācijas ietvaros aptauju adaptējusi Inga Skreitule-Pikše (darba vadītāja Sandra Sebre), 2006-2010. Rezultāti parāda, ka pastāv saistība starp temperamentu un uzvedības problēmām. Visciešākā saistība, gan ar internalizētām, gan eksternalizētām uzvedības problēmām ir temperamenta dimensijai „Negatīvā emocionalitāte”, tāpāt pastāv saistība starp uzvedības problēmām un temperamenta dimensiju „Reaktivitāte”, taču temperamenta dimensija „Reakciju apzināta kontrole” neuzrādīja statistiski nozīmīgu saistību ar uzvedības problēmām. Atslēgas vārdi: mazbērni, pirmsskolas vecuma bērni, temperaments, uzvedība, uzvedības problēmas, temperamenta un uzvedības problēmu saistība
 
The goal of the Bachelor Thesis is to find relation between temperament and behaviour issues/problems in childrens of 3-5 years of age. The study included 50 mothers of childrens 3-5 years of age (M=3,4) of which: 27 girls and 23 boys. The methods applied in the research were: 1) Very Short Form of the Children’s Behavior Questionnaire (CBQ – VSF) (Rothbart, Ahadi, Hershey & Fisher, 2001). 2) The Child Behavior Checklist (CBCL) for ages 1.5 to 5 years (CBCL/1.5–5; Achenbach & Rescorla, 2000) The results indicate that there are relatien between temperament and behavior issues/problems. The closest relation is between the temperament factor „Negative affectivity” and both internalize and externalised behavior problems, in the same way there is a relation between behavioral problems and the temperament factor "Surgency", but the temperament factor "Effortful control" did not show a statistically significant relation between behavioral problems. Key words: toddler, preschool age children, temperament, behavior, behavioral problems, relation between tempetament and behavioral problems
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11615
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV