Profesijas standarta veidošana veselības aprūpē
Author
Akermane, Ruta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Andersone, Rudīte
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ‘’ Profesijas standarta veidošana veselības aprūpē’’ ir aktuāla, jo
pašreiz esošā profesionālās izglītības sistēma nenodrošina pieaugošās darba tirgus un
cilvēkresursu attīstības vajadzības veselības aprūpes nozarē. Maģistra darba apjoms ir 94
lappuses. Tas sastāv no ievada, 4 nodaļām, nobeiguma, 7 pielikumiem un literatūras saraksta
ar 98 avotiem. Darbā ietvertas 15 tabulas un 12 attēli.
Darba mērķis ir izpētīt profesijas standarta veidošanu veselības aprūpes speciālistiem un
izveidot eksperimentālu profesijas standartu pēdu kopšanas speciālistiem – podologiem.
Pirmā nodaļa apskata normatīvos aktus, kas jāievēro veidojot profesijas standartu un
aplūko tādus jautājumus kā – kompetence, prasmes, uzdevumi, zināšanas.
Otrajā nodaļā tiek analizēts pieaugušo vecumposms, apskatot arī personības attīstību
saistībā ar profesionālo darbību.
Trešā nodaļa atspoguļo jau esošo profesiju standartu veselības aprūpē veidošanas
pedagoģisko pieredzi.
Ceturtā nodaļa parāda profesijas standarta podologs veidošanas gaitu, kā arī izstrādātā
profesijas standarta ekspertu novērtējumu.
Pētījuma laikā apstiprinājās hipotēze, ka profesijas standarta veidošana ir sekmīga, ja:
1) tie ievēroti profesijas standartu veidošanas normatīvie akti,
2) tiek ievērota profesijas standarta izstrādes procesa shēma,
3) tie precīzi formulētas zināšanas, prasmes un attieksmes. The theme of the master’s paper “ ‘’ Development of profession’s standard in health
care’’ is topical, because labour market and human resources cannot be provided with
increasing developmental requirements in health care sector by vocational education system.
The master’s paper consists of 94 pages. It’s composed of introduction, 4 chapters,
conclusion, 7 appendixes and bibliography with 98 sources of information. Paper contains 15
tables and 12 images.
The aim of the study is to investigate development process of profession’s standard in
health care and to develop experimental profession’s standard of foot care specialists –
podolog.
First chapter describes legislation associated with developing profession’s standard in
health care. It discusses about competences, skills, tasks and knowledge’s.
Second chapter analyses human development in adulthood, touching on professional
activity.
Third chapter reflects pedagogical experience of existent profession’s standard in health
care.
Fourth chapter reflects development of podolog’s profession’s standard, as well as
expert’s evaluation.
During this study hypothesis of paper was approved, it’s mean that developmental process
of profession’s standard is successful, if:
1) legislation about profession’s standard development is take into account,
2) the schema of profession’s standard development is take into account,
3) knowledge’s, skills and attitudes are correctly formulated.