• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pirmsskolas skolotāja kompetence, kā viens no svarīgākiem faktoriem pedagoģiskajā procesā

Thumbnail
View/Open
299-5424-Evelina_Austrina_ea05004_Magistra_darbs.pdf (1.386Mb)
Author
Austriņa, Evelīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kaņepēja, Ruta Ināra
Date
2007
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darba mērķis ir izpētīt skolotāju kompetenci, tās izpausmes ar bērniem ,kas nodrošina bērnu brīvību, patstāvīgu un atbildīgu darbību. Latvijas zinātniekiem – I. Beļickis, A. Špona un I. Žogla uzsver to, ka mūsdienu sabiedrība no izglītības darbiniekiem prasa jaunu pieeju bērnam. Vajadzīgs ir skolotājs, kas ne tikai orientējas mācību procesa principos, formās un metodēs, bet pilnībā pārvalda pedagoģisko procesu kopumā. Nozīmīgs ir I. Maslo atzinums, ka skolotājs atrod savu mācību pieeju katra skolēna mācīšanās veicināšanai un viņš ir personīgi atbildīgs par gala rezultātu. Skolotāja sociālkulturālā kompetence ir daudzdimensionāla spēja, kas pamatojas uz profesionālajām zināšanām, pieredzi, vērtīborientācijām un attieksmēm, izpaužas prasmē kā gatavībā jebkurai darbībai daudzveidīgajā pasaulē. Praktiskajā darba daļā veikts pētījums par sekojošiem faktoriem, no kuriem veidojas pirmsskolas skolotāja kompetencei: izglītība; darba stāžs; tālākizglītība; izmantotās darba metodes; saskarsmes stils un pieredzes uzkrāšana un apkopošana, kur arī atklājas pētījuma hipotēzes nosacījumi. Veicot pētījumus, vērojumus, sarunas un analizējot paveikto, kopā ar skolotājiem un bērniem, rodas jaunas ieceres, priekšlikumi izmaiņām savā iestādē. Man radās pārliecība, ka sekmīgu darbu bērnu sagatavošanā mācību uzsākšanai skolā var nodrošināt: skolotāji, kuri ievēro pedagoģiski un psiholoģiski pamatotas saskarsmes formas ar bērniem . daudzveidīgi audzināšanas un izglītošanas darba apstākļi visplašāko bērnu interešu spektra apmierināšanai. skolotājs, kas atrodas savā vietā kā profesionālis, piedalās vides sakārtošanā. Skolotāju darba kvalitāte ir izšķirošs faktors bērna attīstībai un aktivitātei. Mijiedarbībai starp skolotāju un bērnu jābūt tādai, lai audzinātājs varētu realizēt izvirzītos mērķus un bērns attīstītos ar patstāvīgu, pozitīvu motivāciju un iniciatīvu. Pētījuma rezultātā guvu apstiprinājumu hipotēzei, ka skolotāju kompetence nodrošina bērnu sekmīgāku attīstību.
 
The ruling factor to realize the mission of the educational institution is the teacher, his professional competence. The teacher’s theoretical knowledge and professional skills discover his professional quality. Therefore the competence of teachers is treated as the growth of the quality. The research goal: inquire teacher’s competence their main aspects that provide the child development and responsible activity. There are tasks to realize the goal: To analyze the theoretical literature about competence of teachers; To analyze in historical aspects; To appraise mastering of teacher competence in real situation; Speaking about the question and problems connects with teacher’s competence, the answers and realizations has found in the all centuries. This solution has satisfied government, the working teacher as well. Latvian scientists I. Belickis, A. Spona, I. Zogla agree that nowadays society require from educational staff the different attitude to the child. The teacher is unique with the help of this own sense of value and he acts creative, accordingly the child’s individual features and epoch, not with the help of approbation methods and aspects. I came to the conclusion that pre-school teacher’s competence is making of several factors. The personality contains of the ability to govern himself, his emotional condition, speech, and his ability to create communicative relations as well, in cooperation with children, parents, colleagues. It is more important in the process of solving educational tasks in democratic society.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11625
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV