"Attīstības studijas" - adaptācijas procesa pirmsskolas izglītības iestādē sekmētājas
Autor
Ligere-Stengrevica, Laine
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Krūmiņa, Ināra
Datum
2007Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Dotā maģistra darba pētījuma tēma ir „Attīstības studijas”-adaptācijas procesa pirmsskolas izglītības iestādē sekmētāja.” Pētījuma mērķis ir izzināt adaptācijas perioda iezīmes un pārvarēšanas īpatnības pirmsskolas izglītības iestādē bērniem, kuri ir apmeklējuši attīstības studijas un bērniem, kuri nav apmeklējuši attīstības studijas. Pētījums ir dalīts divos savstarpēji saistītos posmos: teorētiskajā, kurā tiek analizēts adaptācijas jēdziens, būtība un problēmas, bērna fiziskā un psihiskā un sociālā attīstība 1-4 dzīves gadā, un praktiski empīriskajā, kurā tiek analizēti un salīdzināti pedagogu un vecāku vērtējumi par dažādām bērna prasmēm un iemaņām, bērniem, kuri ir apmeklējuši attīstības studijas (bēbīšu skolas, estētikas skolas) un bērniem, kuri nav apmeklējuši attīstības studijas pirms sākt apmeklēt pirmsskolas izglītības iestādi. Empīriskā pētījuma rezultātā tiek apstiprināta darba sākumā izvirzītā hipotēze, ka bērniem, kuri ir apmeklējuši attīstības studijas, adaptācijas procesa norise pirmsskolas izglītības iestādē ir sekmīgāka, nekā bērniem, kuri attīstības studijas nav apmeklējuši.
Atslēgas vārdi: adaptācija, attīstības studijas (bēbīšu skolas, estētikas skolas), aptauja. ANOTACION
The subject of this research is „Development studies – the promoter of adaptation process in pre-school”. The objective of the research is to find out the features and suppression’s individualities of adaptation process in pre-school for children who have attended development studies and children who have not attended development studies. The research is divided in two correlated stages: theoretical, where the concept, esence and problems of adaptation and the physical, psychical and social development of 1-4 years old children are analysed, and practically empirical, where teacher’s and parent’s valuations about several comprehensive skills of children who have attended development studies (baby schools, schools of esthetics for children) and children who have not attended development studies before attending pre-school are analysed and compared with each other. As a result of the empirical research the hypothesis advanced in the beginning of this research has been proved – adaptation process in pre-school is more easily for children who have attended development studies than children who have not attended development studies.
Key words: adaptation, development studies (baby schools, schools of esthetics for children), questionnaire.