Pedagogu spējas atpazīt depresijas pazīmes 3.-5. klašu skolēniem
Author
Berģe, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miezīte, Solveiga
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Rezumējums.
Šis pētījums paredz uzsākt izpēti par pedagogu stratēģijām, atpazīstot depresiju skolēniem. Pētījumā paredzēts noskaidrot, vai pedagogi Latvijā atpazīst depresijas pazīmes skolēniem; kā apraksta paaugstinātu depresivitātes līmeni skolēniem; kādus ieteikumus viņi piedāvā sadarbībai ar depresīviem bērniem; vai pastāv saistība starp bērnu depresijas līmeņa mērījumiem un pedagoga izpratni par skolēnu psiholoģisko stāvokli.
Pētījuma dalībnieki: pedagogi un 3.- 5. klašu skolēni.
Pielietotās metodikas ir 1) CDI (1992, M.Kovacs); 2) CDRSC, (M.Moris, 1978), Short form of the Childrens Depression Rating Scale for Classrooms.
Rezultāti: Pedagogi iesaka depresijas intervencei vairāk sadarboties vecākiem un pedagogiem. Pētījumā tika noskaidrots, ka pastāv nozīmīga saistība starp skolēnu depresivitātes pašvērtējumu un pedagogu novērtējumu par skolēnu depresivitāti aptaujātajā grupā.
Atslēgas vārdi: skolotāji, depresija, skolēni, atpazīšana, skola, pašvērtējums. This is a pilot study for exploring pedagogical strategies, needed to solve pupils’ depression. We want to establish whether connections between measures of the depression level and the understanding by teachers about their pupils’ psychological condition, how teachers characterize pupils whith a high level of depression, what kind of advice they propose for intervention with depressive children .
Participants : teachers and pupils from classes 3 rd- 5 rd.
Methodologies: 1) CDI M.Kovacs, 1992;
2) CDRSC, M.Moris, 1978, partly structured interview for teachers.
It was established, that there is an important association between pupils’ depression and recognition by teachers questioned of pupils’ depression. In order to help teachers mention the possibility to cooperate with the psychologist and to cooperate between teachers and parents.
Key words: teachers, depression, pupils, identification, school, self-esteem.