Skolotāju, pusaudžu un vecāku attieksme pret pedagoga profesionālo identitāti
Автор
Čiruhina, Dita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Rutka, Lūcija
Дата
2007Metadata
Показать полную информациюАннотации
Šī pētījuma mērķis ir izpētīt skolotāju, pusaudžu un vecāku attieksmi pret pedagoga profesionālo identitāti. Lai to realizētu autore par pētījuma bāzi izvēlējās Rīgas vispārizglītojošās skolas „X”, 9. klases 30 pusaudžus, viņu 30 vecākus un 30 skolotājus.
Darbs sastāv no ievada, 2 daļām, nobeiguma un 8 pielikumiem Darbā ir 39 atsauces uz avotiem un 48 ilustrācijas. Pirmo nodaļu Pedagoga profesionālās identitātes būtība mūsdienu skolā veido šādas apakšnodaļas: Pedagoga profesionālās darbības raksturojums; Pedagoga personības raksturojums; Attieksme, tās nozīme un būtība. Pētījuma otro nodaļu Skolotāju, pusaudžu un vecāku attieksmes pret pedagoga profesionālo identitāti izpēte, sastāv no šādām apakšnodaļām: Pētījuma bāzes un metožu apraksts; Skolotāju attieksmes pret pedagoga profesionālo identitāti raksturojums; Pusaudžu attieksmes pret pedagoga profesionālo identitāti apraksts un Vecāku attieksmes pret pedagoga profesionālo identitāti raksturojums.
Atslēgvārdi: Pedagogs, skolotājs, pusaudži, vecāki, identitāte, attieksme. Aim of this research is to explore teachers, teenagers and parents attitude to educator’s professional identity. A base of this research was chosen 30 teenagers of Riga comprehensive school “X”, form 9, 30 of their parents and 30 teachers.
This work contains introduction, 2 chapters, conclusion, 8 supplements and 48 illustrations; it contains 39 references on sources.
First chapter Nature of educator’s professional identity in school of today constitutes such branches: Reference of educator’s professional activity; Reference of educator’s personality; Attitude, sense and matter of it. Second part of the research Explore of teachers, teenagers and parents attitude to educator’s professional identity contains branches: Description of base and methods of research; Reference of teacher’s attitude to educator’s professional identity; Description of teenager’s attitude to educator’s professional identity and Reference of parent’s attitude to educator’s professional identity.
Keywords: educator, teacher, teenager, parents, identity, attitude.