Show simple item record

dc.contributor.advisorOdiņa, Indraen_US
dc.contributor.authorArsentjeva, Jeļenaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:58Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:58Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other7125en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11664
dc.description.abstractŠodienas skolotājas nepievērš daudz uzmanību skolēnu diskusijas prasmēm noteiktas tēmas apspriešanos, tomēr diskusijas prasme diskutēt palīdz skolēniem attīstīt sarunas iemaņas, paust viedokli, un prasmi argumentēt - tie ir galvenie sarunas aspekti, ko skolēniem jāzina, lai kļūtu par interesantu sarunu biedru. Diskusijas organizēšana bieži prasa daudz laiku un piepūli no pasniedzējiem. Skolotāju uzdevums ir izvēlēties interesantu pamācošu stāstu un sagatavot jautājumus diskusijai. Kā arī organizēt grupu un pats svarīgākais sasniegt izvirzītas mērķus. Pētījums tika veikts ar mērķi uzzināt vai īsie stāsti palīdz pilnveidot diskusijas prasmes 10. klasē. Lai sasniegtu iepriekšminēto mērķi tika veikts pētījums. Darbs ietver teorētisko pamatojumu un praktisko pētījumu, kurā ietilpst diskusijas nozīmi, to tipu un organizācijas formu, skolotāja lomu diskusijas laikā, kritēriju pareizo stāstu izvēlēšanai un to izmantošanu. Atsevišķa gadījuma pētījums tika veikts Rīgas vidusskolā, kur tika izpētīta reālā situācija. Darba autores izmantotās datu vākšanas metodes ir sekojošas: zinātniskās literatūras studēšana un analīze, skolēnu un skolotāju anketas, stundu novērošana un intervija ar skolotāju. Tika veikta rezultātu analīze un izdarīti secinājumi, kuri tika apkopoti personīga stāstu izvēli, kura palīdz sasniegt mērķi. Pētījuma gaitā tika noskaidrots, ka faktiski pasniedzēji velta mazāk laiku diskusijām izmantojot īsus stāstus, jo tas prasa daudz laiku sagatavošanai. Pēc diplomdarba autores stundas novērošanu skolotāji atzina īso stāstu izmantošanas efektivitāti un motivāciju. Pētījums rāda, ka īsie stāsti var reāli palīdzēt diskusijas prasmju pilnveidei, ja tie izvēlēti attiecīgi skolēna interesēm, angļu valodas zināšanām un nodrošināti ar interesantiem jautājumiem.en_US
dc.description.abstractToday’s teachers in the school do not pay much attention to the students ability to discuss the particular topics, however the discussions help the students to develop their conversation skills, to express their opinion, to give arguments, to prove the points of view - the basic speaking aspects that the pupils need to know to be an interesting interlocutor. The author was concerned on the idea of developing the discussion skills through the post-reading activities for short stories. Organizing the discussion often demands much time and effort from the teachers. The teacher should choose an interesting and instructive story to read, then to prepare questions that provide some points to discuss, to organize the class and of course the most important to achieve the aims stated by the teacher. The study was carried out with the aim to explore if short stories help to develop discussion skills in Grade 10. To achieve the aim stated above the research was carried out. The Paper contains both theoretical and practical investigation which provide an information of the meaning of discussion its types and organization forms, the role of the teacher during the discussion, criteria of choosing the right short story and the use of it in the discussion. The case study was conducted in one of Riga secondary school to explore the current situation in it. Data collection methods used in the Paper as follows: the study and analysis of scientific literature, questionnaires to the teachers and the students, observation of the lesson and the interview of the teacher to deepen the research. The analysis of the data was done and the conclusions were drawn with a purpose to develop it into a personal designed story selection which helps to achieve the aim. During the research it was found that in reality teachers devote less time to the discussion especially using short stories because it takes much time to prepare. Having observed some lessons provided by the author of the Diploma Paper, the teacher found it very effective and motivating for the students to discuss a story having equal knowledge and abilities. Findings show that short stories can really help to develop discussion skills if the selected stories are appropriate to the student interests and knowledge of the English language and using interesting questions prepared by the teacher.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titleDiskusijas prasmju pilnveide izmantojot aktivitātes pēc īso stāstu izlasīšanas 10.klasēen_US
dc.title.alternativeDeveloping Student Discussion Skills Through Post-Reading Activities for Short Stories in Grade 10en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record