Vācu literatūras un intelektuālais mantojums Rīgā kā projekta darba tēma vācu valodas stundās vidusskolā
Author
Celmiņa, Silvija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kangro, Ilze
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarbā tiek iztirzāta tēma „Vācu literatūras un intelektuālais mantojums Rīgā kā projekta darba tēma vidusskolā.” Tēmas aktualitāte izriet no jauniešu interesēm un projekta kā mācību formas nozīmīguma.
Diplomdarbā tiek analizētas dažādas teorētiskās nostādnes par projekta darbu, kā arī parādīts pāru darba nozīmīgums komunikācijas spēju attīstīšanā, kas ir būtiski vācu valodas kā svešvalodas nodarbībās.
Projektu darbs attīsta skolēnu zinātniski pētnieciskā darba iemaņas, sekmē savstarpējo kooperāciju un sapratni, iecietību, toleranci pret viedokļu dažādību, attīsta iemaņas patstāvīgi un radoši darboties, meklēt un atklāt. Projektu darbs skolēnos izraisa interesi, jo ir saistīts ar reālo dzīvi. Par to liecina vietu izpēte Rīgā, kas saistītas ar J.G.Herdera un J.G.Hāmaņa dzīvi un darbību.
Rīgas Āgenskalna ģimnāzijā veiktā projekta darba rezultāts apkopots divās prezentācijās, kas tiek demonstrētas kā slaidu šovs prezentāciju programmā „Power Point.”
Savstarpēji uzticoties un veiksmīgi sadarbojoties skolēniem un skolotājam, tiek ievērojami uzlabots vācu valodas kā otrās svešvalodas zināšanu līmenis un radīta interese tālākai valodas apguvei. In der Diplomarbeit wird das Thema „Das Erbe der deutschen Literatur- und Geistesgeschichte in Riga“ auf der Oberstufe behandelt.
Die Aktualität des Themas ergibt sich aus den Interessen der Jugendlichen und aus der Bedeutung der Projektarbeit beim Erlernen einer Fremdsprache.
Im ersten Teil der Diplomarbeit werden die wichtigsten theoretischen Ansätze Ņber die Projektarbeit vorgestellt und eine Charakteristik der Funktionen eines handlungsorientierten Unterrichts gegeben.
Als Sozialform bei der Projektarbeit wird die Partnerarbeit benutzt, die die MĻglichkeit bietet, selbstständig und kreativ zu arbeiten und Kommunikationsfähigkeiten zu entwickeln. Um die Effektivität der Partnerarbeit zu beweisen, wurde die pädagogische Erprobung in Klasse 10 des Gymnasiums Agenskalna durchgefŅhrt. Die geplante Projektarbeit bestand aus zwei Teilen. Den ersten Teil bildeten zwei Miniprojekte, die innerhalb einer Deutschstunde verwirklicht wurden. Den zweiten Teil der Projektarbeit bildete das Großprojekt, an dem die Lernenden außerhalb des Unterrichts arbeiteten. Die Ergebnisse der Projektarbeit wurden als zwei Präsentationen von SchŅlern demonstriert.
Obwohl die SchŅler Deutsch als zweite Fremdsprache gelernt haben, werden gute Leistungen erreicht und die Kommunikationsfähigkeit entwickelt.