Kritiskā domāšana vācu valodas stundās vidusskolā
Author
Nierliņa-Buzmakova, Jolanta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kanča, Kornēlija
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Latvijā tiek diskutēts par kritisko domāšanu kā pedagoģisko fenomenu pedagoģiskajā praksē tikai 20. gadsimta deviņdesmitajos gados. Šajā diplomdarbā apkopoti un analizēti kritiskajai domāšanai nepieciešamie priekšnoteikumi, pamatojoties uz atbilstošu literatūru un personīgo praksi, kas iegūta skolā. Tāpat pievienoti speciāli šim mērķim izstrādāti efektīvi vingrinājumi, kā arī vērtēšanas kritēriji.
Turpinājumā redzama tiekšanās uz mērķi izstrādāt norādījumus un palīglīdzekļus, kas nodrošinātu sekmīgu kritiskās domāšanas apguvi īpaši svešvalodu ietvaros. Tie lielākoties pārbaudīti praksē un snieguši uzlabojumus skolēnu kritiskās domāšanas prasmēs. Ņemot vērā un precīzi izpildot darbā aprakstītos norādījumus, ikviens skolēns būs spējīgs kļūt par kritisku domātāju. Kritisches Denken wurde in Lettland erstmals nur in den 90er Jahren des 20. Jahrhunderts als pädagogisches Phänomen in der pädagogischen Praxis diskutiert. In der vorliegenden Diplomarbeit werden fŅr kritisches Denken notwendige Regeln anhand der einschlägigen Litaratur und eigener Erfahrung während des Schulpraktikums analysiert und aufgefŅhrt. Es folgen dazu ausgearbeitete und effektive Übungen sowie Bewertungshinweise.
Des Weiteren wird das Ziel verfolgt, Anweisungen und Hilfestellungen anzudeuten, die zu einem erfolgreichen Beherrschen von kritischen Denken insbesondere im Rahmen einer Fremdsprache fŅhren sollen. Diese wurden mehrheitlich in der Praxis angewandt und ergaben Verbesserung beim kritischen Denken der SchŅler. Bei Beachtung und genauer DurchfŅhrung in der Arbeit beschriebenen Hinweise wird jeder Lernende im Stande sein, ein guter kritischer Denker zu werden.