Informācijas pieejamības nodrošinājums nedzirdīgajiem skolēniem
Author
Kleina-Brūvere, Liene
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vīgante, Rasma
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Ir svarīgi, lai visiem nedzirdīgajiem cilvēkiem būtu dota iespēja labai sociālai, kultūras un ģimenes dzīvei. Autores mērķauditorija šajā darbā ir nedzirdīgi skolēni. Vissāpīgākā problēma nedzirdīgiem skolēniem ir nepietiekams informācijas nodrošinājums. Autores darbs veltīts Rīgas Nedzirdīgo bērnu internātpamatskolas 6.-12. klases skolēnu informācijas nodrošinājuma un sociālās aktivitātes izpētei.
Pirmajā nodaļā dots darba teorētiskais ietvars – aplūkotas teorētiskās nostādnes par pētāmo jautājumu, definēti pamatjēdzieni, kā arī dots nedzirdīgo cilvēku uztveres un saskarsmes raksturojums.
Otrajā nodaļā apzināta informācijas pieejamības nodrošināšanas prakse nedzirdīgo skolās ārzemēs, doti vairāki piemēri, kā informācijas pieejamība sekmējusi nedzirdīgo cilvēku sociālo aktivitāti.
Trešajā nodaļā pētīts informācijas nodrošinājums un skolēnu sociālā aktivitāte Rīgas Nedzirdīgo internātpamatskolas 6. – 12. klasē, kā arī dota darbības programma sociālpolitiskās informācijas pieejamības un nedzirdīgo skolēnu sociālās aktivitātes veicināšanai.
Ja ir nodrošināta informācijas pieejamība un informācija saprotamā valodā vai veidā, tad var gaidīt, ka nedzirdīgie skolēni pieņems un īstenos dzīvē šo informāciju savas sociālās aktivitātes celšanai.
Atslēgvārdi: nedzirdīgi, informācijas pieejamība, sociālā aktivitāte. It is essential to provide an opportunity to deaf people for good social, cultural, and family life. Author’s target group is deaf pupils. The most painful problem for deaf pupils is a lack of sufficient information accessibility. Author’s diploma work is dedicated to a research of information accessibility and social activity in Riga Deaf Children Elementary Boarding School.
In the first chapter is given theoretical frame, defined basic ideas, and a characteristic of deaf people perception, and communication.
In the second chapter are given examples of the information accessibility in deaf children schools abroad, and how information accessibility stimulates social activity of deaf people.
In the third chapter is given study of information accessibility and social activity in Riga Deaf Children Elementary Boarding School grade 6. – 12., and actions for improving social information accessibility, and social activity of deaf pupils.
Keywords: deaf children, information accessibility, social activity.