Kadetu telpiskās domāšanas veicināšana kara topogrāfijas mācībā
Author
Utināns, Māris
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Žogla, Irēna
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Darbā tika pētīts kara topogrāfijas mācību process un pētījuma objekts bija kadeta telpiskā domāšana. Pētījums tika veikts ar mērķi balstoties uz teorētisko un empīrisko pētījumu bāzes izveidot ieteikumus telpiskās domāšanas veicināšanai kara topogrāfijas mācībās, kas sekmētu mācību priekšmeta apguvi un virsnieka profesionālo izaugsmi.
Pētījumu rezultātā tika atklāta sakarības:
Topogrāfiskās kartes un dažāda veida ģeoinformācijas sistēmu apguves procesā, nepieciešams nodrošināt saikni starp karti, apvidu un personu (pašu kadetu).
Realizējot kara topogrāfijas mācību, nepārtraukti jānodrošina telpisko domāšanu veicinoši apstākļi, telpisko manipulāciju daudzumam jābūt rūpīgi līdzsvarotam.
Kadeta telpiskās domāšanas prasmes nodrošina kara topogrāfijas mācību satura izpratni. Modern military topography cover enormous amount of different spatially demanded tasks and operations. That facts requests from cadets very developed spatial skills and abilities.
The aim of this paper is by conducting theoretical and empirical research on spatial thinking process and military topography teaching process, to develop suggestion how to support spatial thinking in teaching process.
The key finding covered in this master paper is related to following facts:
Military topography learning requires maintaining interrelation between terrain- person (self) and topographic map.
Spatially demanding skills could be learned by making manipulation with topographical map, creating graphical combat documents and resolving of spatially demanding tasks.
The relationship between spatial ability and instructional strategy should be provided.