Show simple item record

dc.contributor.advisorKrūze, Aīdaen_US
dc.contributor.authorStrautiņa, Inetaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-23T13:22:59Z
dc.date.available2015-03-23T13:22:59Z
dc.date.issued2008en_US
dc.identifier.other7289en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/11679
dc.description.abstractMaģistra darba temats - „ Pedagoģiskās vērtības J.G. Herdera kultūrvēsturiskajā mantojumā.” Herders – vācu filozofs un apgaismības ideju paudējs un to aizstāvis savas pedagoģiskās atziņas ir balstījis uz 18.gadsimta vēsturisko notikumu attīstību un jauno laiku progresīvajām tendencēm. Herdera kultūrvēsturiskais mantojums ir viņa filozofisko un pedagoģisko ideju un atziņu kopums. Herders uzskatīja, ka tikai izglītots cilvēks var celt tautas kultūru, veicināt sabiedrības progresu un par visu augstāk ir jānostāda nepieciešamība pēc zināšanām, nepārtraukti tās pilnveidojot, brīvi izsakot savus uzskatus un pašam mācoties spriest un domāt. Šajos uzskatos rodamas arī Herdera pedagoģiskajām atziņas, jo zināšanas varam iegūt mācoties skolā, apgūstot dažādas zinātnes, vēlāk visa mūza garumā, bet ar pareizām pedagoģiskām pieejām. Darba mērķis - izanalizēt Herdera kultūrvēsturisko mantojumu un atklāt pedagoģiskās vērtības, kurām ir paliekoša vieta Latvijas un Eiropas pedagoģiskajā domā. Mērķa sasniegšanai izmantota filozofiskās un pedagoģiskās literatūras analīze un J.G. Herdera pedagoģisko rakstu analīze. Maģistra darbs sastāv no ievada, izmantoto literatūras apraksta, no trijām galvenajām nodaļām, nobeiguma, literatūras saraksta un pielikuma. Ievadā tiek izskaidrota pētījuma aktualitāte, pētījuma objekts un priekšmets, mērķis, kā arī nosaukti uzdevumi, metodes un izvirzīts pētījuma jautājums. Izmantoto avotu un literatūras apskatā tiek analizēti pirmavoti, J.G. Herdera filozofiskie un pedagoģiskie raksti, kā arī to autoru darbi, kas ir rakstījuši par J.G. Herderu kā par filozofu, aktīvu sabiedriskās dzīves pārstāvi un pedagogu. Otrajā nodaļā tiek apskatīts apgaismības laikmets, kurā veidojās J. G. Herdera personība un viņa filozofiskie un pedagoģiskie uzskati. Trešajā nodaļā tiek analizēts J.G. Herdera Rīgas periods, kam ir ļoti liela nozīme vācu filozofa turpmākajā dzīvē. Ceturtajā nodaļā tiek atklātas J.G. Herdera pedagoģiskās atziņas, kuras ir aktuālas arī mūsdienās. Herders savos pedagoģiskajos rakstos runā par tādām vērtībām kā cilvēka prāts, brīvi domājošs cilvēks, kam ir labas zināšanas, jo tikai izglītots cilvēks ir spējīgs veicināt sabiedrības tālāku attīstību un tās progresu..Pētījuma rezultātā J.G. Herdera mantojumā atklātās pedagoģiskās vērtības šādās jomās : •vēsturiskā laikmeta izzināšana ; •tautas kultūras attīstība; •valodas nozīme cilvēka attīstībā; •zināšanu pilnveidošanās process.en_US
dc.description.abstractDas Thema der Magisterarbeit „ Die pädagogischen Werte in dem kulturhistorischen Erbe von J.G. Herder. J. G. Herder – der deutsche Philosoph, der Träger und Verteidiger der Ideen der Aufklärung hat seine pädagogioschen Erkenntnisse im 18.Jahrhundert auf Grund der historischen Ereignisse und deren Entwicklung und der progressiven Tendenzen aufgedeckt. Das kulturhistorische Erbe von J.G. Herder ist die Gesamtheit seiner pädagogischen Ideen und Erkenntnisse. J.G. Herder behauptete, dass nur ein ausgebildeter Mensch die Kultur der VĻlker entwickeln kann, den Progress der Gesellschaft fĻrdern kann, dass das Wichtigste eines Menschen die Kenntnisse sind,dass der Mensch frei seine Meinung äussern muss. In diesen Meinungen entstehen die pädagogischen Werte von J. G. Herder. Die Knntnisse kann man nur in der Schule erwerben , wenn man lernt und lehrt, wenn man neue Methoden entdeckt werden und, wenn man später im Laufe des ganzen Lebebs lernen kann. Das Ziel der Arbeit – die Analyse von dem kulturhistorischen Erbe von J.G. Herder und die Entdeckung der pädagogischen Werte, die auch bleibende Bedeutung im pädagogischen Gedanken in Lettland und auch in Europa haben. Um das Ziel zu erreichen, wird die philosophische und pädagogische Literatur als auch die pädagogischen Schrifte von J. G. Herder analysiert Die Analyse von Quellen und pädagogischen Literatur von J.G. Herder lässt sich schlussfolgern, dass die pädagogischen Erkenntnisse von J.G. Herder sich während der Zeit der Auklärung entwickelten. In seinen pädagogischen Schriften spricht J.G. Herder Ņber die Werte wie der Verstand des Menschen, frei denkender Mensch, der gute Kenntnisse hat, weil nur ein ausgebildeter Mensch den Entwicklungsprozess leiten und fĻrdern kann. Das Ergebnis der Forschung – in dem kulturhistorischen Erbe von J.G. Herder werden pädagogische Werte in folgenden Bereichen entdeckt : •die Geschichte ; •die Kultur; •die Sprache; •die Kenntnisseen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectPedagoģijaen_US
dc.titlePedagoģiskās vērtības J.G.Herdera kultūrvēsturiskajā mantojumāen_US
dc.title.alternativeMaģistra darbsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record