Mazākumtautību skolēnu tekstveides pilnveidošanas iespējas latviešu valodas apguvē 7.klasē.
Author
Tomsone, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Gavriļina, Margarita
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Diplomdarba temats ir „Mazākumtautību skolēnu tekstveides pilnveidošanas iespējas latviešu valodas apguvē 7. klasē.”
Mērķis - pilnveidot 7. klases mazākumtautību skolēnu tekstveides prasmes latviešu valodas stundās, ņemot vērā skolēnu reālos sasniegumus un grūtības un izmantojot efektīvas didaktiskās metodes un paņēmienus.
Diplomdarbā apkopotas un izvērtētas tekstveides pilnveidošanas iespējas latviešu valodas apguvē 7. klasē. Izmēģinājumdarbībā izmantotas metodes un paņēmieni, kas palīdz pilnveidot skolēnu tekstveides prasmes.
Lai noskaidrotu izmantojamās metodes un paņēmienus tekstveides prasmju pilnveidošanai latviešu valodas apguvē, tika apzinātas skolēnu intereses, veikta anketēšana, izvērtēti viņu sasniegumi un grūtības tekstveidē.
Iepazīstoties ar teorētiķu pētījumiem par tekstveides mācīšanas metodēm un paņēmieniem, autore savā diplomdarbā balstīsies uz M. Bahtina, I. Kobozevas, M. Gavriļinas teoriju un, kritiski izvērtējot, arī uz A. Laures un O. Pauliņa teoriju, jo tās ir mūsdienīgas un dod teorētisku pamatojumu autores novērojumiem pedagoģiskajā praksē. The present research paper deals with the possibilities of improving text formation skills of the students of the grade 7 at the Latvian language lessons at schools for national minorities.
The goal of the paper is to develop text formation skills of the students of the grade 7 at the Latvian language lessons, taking into account students’ achievements and difficulties as well as employing efficient didactic methods and techniques.
This research paper summaries and analyses the possibilities of developing text formation skills in the process of the Latvian language acquisition.
During pilot studies various teaching methods and techniques facilitating the improvement of the students’ text formation skills were used.
To find out which methods and techniques to use, the author has carried out a research aimed at finding out students’ interests, their achievements and difficulties in the text formation.
Having thoroughly studied theoretical materials in teaching methods and techniques of text formation, the author of present paper will primarily base her research paper on the theory of M. Bahtin, I. Kobozeva, M. Gavrilina as well as partly on the theory of A. Laure and O. Paulinsh from the critical point of view since their works are contemporary and provide a good theoretical basis for the author’s observations in pedagogical practice.